Spodaj je prikazana časovnica dogodkov glede na obravnavani akt (predpis, zakon, odločitev) Državnega zbora. V časovnici so prikazani vloženi amandmaji in glasovanja o posameznih amandmajih in predlaganem aktu. S klikom na dogodek znotraj časovnice se nad njo prikaže vsebina posameznega amandmaja/ glasovanje poslancev Državnega zbora o amandmajih in predlaganemu aktu.
Spodaj so navedene posamezne obravnave akta. Razvrščene so glede na zaporedno številko obravnave in datum, na desni strani pa so navedeni podatki o glasovanjih ZA posamezni akt in glasovanjih PROTI posameznemu aktu. S klikom na posamezno obravnavo akta v Državnem zboru se vam prikaže razdelitev glasovanj poslancev po volilnih enotah in poslanskih skupinah.
druga obravnava DZ - nujni postopek
zavrnjen
tretja obravnava - nujni postopek
sprejet
Spodaj so prikazani predlagani amandmaji, ki so bili vloženi v obravnavani akt/ predpis. Razvidna je tudi vsebina predlaganega amandmaja ter obrazložitev predlagalca, zakaj je amandma vložil. Razvidno je tudi ali je bil amandma sprejet ali ne.
Vsebina
Za 4. členom se doda nov 4.a člen, ki se glasi: »4.a člen V prvem odstavku 20. člena se besedilo »Generalni davčni urad in Generalni carinski urad« nadomesti z besedilom »generalni finančni urad«, beseda »objavita« pa se nadomesti z besedo »objavi«.
Razlaga
Upošteva se redakcijska pripomba ZPS.
Vsebina
V napovednem stavku 16. člena in v naslovu poglavja se oznaka »IV.A« nadomesti z oznako »VI.«. V 266.b členu se v tretjem odstavku za besedo »predpisih« doda besedna zveza »finančnega ministrstva«. V 266.c členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi: »(1) Poročevalska finančna institucija Slovenije izvaja postopke dolžne skrbnosti iz priloge I sporazuma za identificiranje računov ZDA, o katerih se poroča, in računov, ki jih imajo nesodelujoče finančne institucije, zbira informacije, za katere se zahteva poročanje po sporazumu, ter jih letno sporoča pristojnemu organu, kot je določeno v tem poglavju.«.
Razlaga
Upošteva se redakcijska pripomba ZPS glede številčenja naslova novega VI. poglavja zakona. Glede 266.b člena: upošteva se pripomba ZPS, tako da se opredeli zakonodajno področje normativnege urejanja. Glede 266.c člena: upošteva se pripomba ZPS, tako da se izraz poročevalska finančna institucija Slovenije uporablja zgolj v ednini, razen v petem in šestem odstavku 266.c člena, kjer se zaradi jasnosti, da gre za splošen akt ministra, ki velja za vse finančne institucije in ne morda (zgolj) za eno konkretno finančno institucijo, uporablja izraz v množini. Glede 266.č člena: v obrazložitvi navedenega člena in v drugem odstavku 266.b člena je uporaba izraza finančna institucija Slovenije oziroma finančna institucija rezidentka Slovenije, pojasnjena, pri čemer menimo, da je razvidno, da gre za opredeljevanje rezidentstva finančnih institucij za namene izvajanja FATCA sporazuma, saj le-to v veljavni slovenski davčni zakonodaji za določene finančne institucije ni opredeljeno. Prav tako je v obrazložitvi k 266.č členu pojasnjeno, kdaj se mora drug subjekt, za katerega ne velja obveznost poročanja, registrirati.
Vsebina
V naslovu novega 400.a člena se za besedilom »ki jih storijo« doda besedilo »poročevalske«. V prvem odstavku se za besedilom »kaznuje za prekršek« doda besedilo »poročevalska«. V drugem odstavku se za besedilom »odgovorna oseba« doda besedilo »poročevalske«. V tretjem odstavku se črta besedilo »(tretji odstavek 266.c člena)«.
Razlaga
Upošteva se pripomba ZPS, ker je bil nepravilen sklic v tretjem odstavku in jasnejša določitev obveznosti poročevalske finančne institucije.
Vsebina
Na koncu prvega odstavka 5. člena se doda besedilo, ki se glasi: »Ne glede na prejšnji stavek računa iz vezane knjige računov ni treba izdati, če drugi predpisi določajo, da izdaja računa ni obvezna.«. V drugem odstavku se besedilo »svojo« nadomesti z besedilom »enkratno«, besedilo »identifikacijsko številko« se nadomesti z besedilom »identifikacijsko oznako«, za besedilom »pridobi izdajatelj«se doda besedilo »na podlagi vloge«. V tretjem odstavku se prvi stavek spremeni tako, da se glasi: »Račun iz vezane knjige računov ima prednatisnjeno serijsko številko vezane knjige računov, zaporedno številko obrazca računov v vezani knjigi računov in podatke v skladu s predpisi, ki urejajo davek na dodano vrednost.«.
Razlaga
Upošteva se pripomba ZPS. Določi se izjema glede izdajanja računov, v primerih ko drugi predpisi ne določajo obveznosti izdaje računov. Poenotijo se izrazi (identifikacijska oznaka), opredelijo podatki, ki jih mora vsebovati račun iz vezane knjige računov (podatki v skladu s predpisi, ki urejajo davek na dodano vrednost), določi se način pridobitve identifikacijske oznake (na podlagi vloge izdajatelja)
Vsebina
23. člen se spremeni tako, da se glasi: »23. člen V 402.a členu se črta besedilo »drugega, tretjega in četrtega odstavka«, za oznako »400.« pa se doda vejica in oznaka »400.a«.
Razlaga
Upošteva se redakcijska pripomba ZPS.
Vsebina
Nova 43. točka se spremeni tako, da se glasi: »43. pred izdajo vezanih knjig računov od davčnega organa ne pridobi identifikacijske oznake za namene izdaje vezanih knjig računov ali pred izdajo vezanih knjig računov davčnemu organu ne posreduje podatkov o serijskih številkah vezanih knjig računov (drugi odstavek 31.a člena).«.
Razlaga
Upošteva se pripomba ZPS, da se pri opredelitvi prekrška določi časovni dokument.
Vsebina
Za 23. člen se pod naslovom »PREHODNE DOLOČBE« dodata nova 23.a, in 23.b člena, ki se glasita: »23.a člen Nov 31.a člen zakona se začne uporabljati 31. januarja 2015. Minister, pristojen za finance, izda predpis iz 5. člena tega zakona najkasneje do 15. januarja 2015. 23.b Nov 85.a člen se začne uporabljati 1. januarja 2016.«.
Razlaga
Upošteva se pripomba ZPS k 5. členu. Določi se rok za izdajo podzakonskega akta, ki ga izda minister za finance. V tem aktu bo podrobneje določena vsebina, oblika in način potrjevanja vezane knjige računov. Upošteva se redakcijska pripomba ZPS, na podlagi katere se namesto v končni določbi vsebina uredi v prehodni določbi.
Vsebina
Besedilo 6. člena se spremeni tako, da se glasi: »V prvem odstavku 33. člena se besedilo »zakonom, ki ureja davčni register« nadomesti z besedilom »zakonom, ki ureja finančno upravo«. V drugem odstavku se besedilo »vodita Carinska uprava Republike Slovenije in Davčna uprava Republike Slovenije« nadomesti z besedilom »vodi Finančna uprava Republike Slovenije«.
Razlaga
Upošteva se redakcijska pripomba ZPS.
Vsebina
Na koncu drugega odstavka 9. člena se doda besedilo, ki se glasi: »Prijava velja do odjave iz sistema elektronskega vročanja, ki se opravi prek portala eDavki. Vročitev dokumenta velja za opravljeno, če je bila odjava dana, ko je bil dokument že odložen in je davčni zavezanec že prejel obvestilo iz tretjega odstavka tega člena o prejemu dokumenta.«. Doda se nov osmi odstavek, ki se glasi: »(8) Ta člen se ne uporablja za elektronsko vročanje, določeno z zakonom, ki ureja davek na dodano vrednost.«.
Razlaga
Upošteva se pripomba ZPS. Določi se, da prijava prostovoljne vključitve v sistem elektronskega vročanja velja do odjave prek portala eDavki. V primeru odjave pa se uredi tudi situacija, če je dokument že vročen. V teh primeru bo vročitev dokumenta veljala za opravljeno, če je bila odjava dana, ko je bil dokument že odložen in je davčni zavezanec že prejel obvestilo davčnega organa, da je bil odložen dokument. Elektronsko vročanje po tem zakonu ne velja za primere vročanja po zakonu o davku na dodano vrednost.
Vsebina
V 1. členu se črta besedilo »v prvem odstavku 33. člena se besedilo »zakonom, ki ureja davčni register«,«.
Razlaga
Upošteva se redakcijska pripomba ZPS.
Vsebina
Besedilo 27. člena se spremeni tako, da se glasi: »27. člen Ta zakon začne veljati 1. januarja 2015.«.
Razlaga
Upošteva se pripomba ZPS DZ.
Vsebina
Besedilo 4. člena se spremeni tako, da se glasi: »V prvem odstavku 14. člena se besedilo »Generalni davčni urad oziroma Generalni carinski urad« nadomesti z besedilom »Generalni finančni urad«.«
Razlaga
Upošteva se redakcijska pripomba ZPS.
Vsebina
Člen se črta.
Razlaga
Obstaja precejšnje tveganje, da bo predlagana uvedba vezane knjige računov, ki jo bo potrdil davčni organ, prinesla samo dodatne obremenitve predvsem manjših podjetnikov z dodatnimi birokratskimi postopki, dejanskega efekta zajezitve sive ekonomije pa s temi spremembami ne bo. Davčni postopki so pomembni, vendar pa bi se morali zavzemati za to, da bi se birokratske ovire odpravile in da bi bil cilj, da se davčni postopki poenostavijo, ne pa da povzročajo še dodatno delo in stroške.
Pripadniki katerih strank so se v postopku sprejemanja tega akta največkrat oglasili? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.
Kolikokrat so se v postopku sprejemanja tega akta oglasili moški, in kolikokrat ženske? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.
O katerih temah so največkrat govorili pripadniki posameznih strank? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.
Seznam poslancev, urejen po številu izjav, ki so jih prispevali k razpravi v okviru sprejemanja akta. Največje število izjav navadno prispevajo predsednik in podpredsednika državnega zbora.
Povezava "Tematska analiza" prikaže relativen delež tem, ki jih je poslanec obravnaval v razpravi, s povezavo "Prikaz izjav" pa lahko prikažete vse izjave, ki jih je poslanec izrekel med razpravo.
Izjave se nanašajo na vse akte, ki so jih poslanci obravnavali v tekoči seji, zato ni nujno, da se nanašajo točno na ta akt.