ZAKON O ORGANU IN SKLADU ZA REŠEVANJE BANK

OSNOVNI PODATKI O AKTU

EPA: 216-VII

Kratica: ZOSRB

Predlagatelj: Vlada

SOP: 2014-01-4070

Spodaj je prikazano, ali je bila pri sprejemanju posameznega akta kršena Resolucija o normativni dejavnosti. Slednja predstavlja minimalni standard posvetovanj z javnostjo in odprtosti zakonodajnega postopka, saj od Vlade Republike Slovenije zahteva najmanj 30-dnevno javno razpravo o vsakem novem predpisu.
Kršitev Resolucije o normativni dejavnosti: ne

ČASOVNICA SPREJEMANJA AKTA

Spodaj je prikazana časovnica dogodkov glede na obravnavani akt (predpis, zakon, odločitev) Državnega zbora. V časovnici so prikazani vloženi amandmaji in glasovanja o posameznih amandmajih in predlaganem aktu. S klikom na dogodek znotraj časovnice se nad njo prikaže vsebina posameznega amandmaja/ glasovanje poslancev Državnega zbora o amandmajih in predlaganemu aktu.

SEZNAM GLASOVANJ V POSTOPKU SPREJEMANJA AKTA V DRŽAVNEM ZBORU

Spodaj so navedene posamezne obravnave akta. Razvrščene so glede na zaporedno številko obravnave in datum, na desni strani pa so navedeni podatki o glasovanjih ZA posamezni akt in glasovanjih PROTI posameznemu aktu. S klikom na posamezno obravnavo akta v Državnem zboru se vam prikaže razdelitev glasovanj poslancev po volilnih enotah in poslanskih skupinah.

Amandma: K 14. členu 17.12.2014 [SDS - Poslanska skupina Slovenske demokratske stranke]

druga obravnava DZ - nujni postopek

sprejet

Amandma: K 15. členu 17.12.2014 [SDS - Poslanska skupina Slovenske demokratske stranke]

druga obravnava DZ - nujni postopek

sprejet

Glasovanje o zakonu v celoti

tretja obravnava - nujni postopek

sprejet

PREDLAGANI AMANDMAJI

Spodaj so prikazani predlagani amandmaji, ki so bili vloženi v obravnavani akt/ predpis. Razvidna je tudi vsebina predlaganega amandmaja ter obrazložitev predlagalca, zakaj je amandma vložil. Razvidno je tudi ali je bil amandma sprejet ali ne.

Poslanska skupina Stranke Mira Cerarja
sprejet
09 december 2014

Vsebina

Naslov 15. člena se spremeni tako, da se glasi: »(izredno vplačilo denarnih sredstev)«. Prvi odstavek 15. člena se spremeni tako, da se glasi: »Če sredstva, ki jih vplačajo banke v sklad na podlagi prejšnjega člena, ne zadoščajo za financiranje izvajanja izrednih ukrepov, Banka Slovenije naloži bankam, da v sklad vplačajo dodatna denarna sredstva v obsegu, ki je potreben za financiranje izvajanja izrednih ukrepov, vendar skupno največ v višini likvidnih sredstev, ki jih banke zagotavljajo na podlagi 16. člena tega zakona .«.

Razlaga

S spremembo naslova se sledi poenotenju in pojasnitvi terminologije, kot izhaja iz dopolnila k 12. členu. Gre za redakcijski popravek, ki črta nepotrebno besedilo ter poenoti izraze, s čimer se sledi mnenju Zakonodajno pravne službe Državnega zbora RS.

Poslanska skupina Stranke Mira Cerarja
sprejet
09 december 2014

Vsebina

Prvi odstavek 17. člena se spremeni tako, da se glasi: »(1) Ne glede na določbe 14. člena tega zakona zahteva Banka Slovenije od banke, ki pridobi dovoljenje za opravljanje bančnih storitev v skladu z zakonom, ki ureja bančništvo, po ustanovitvi sklada, vplačilo denarnih sredstev najkasneje v treh mesecih po pridobitvi dovoljenja za opravljanje bančnih storitev.«. Tretji odstavek 17. člena tega zakona se spremeni tako, da se glasi: »(3) Ne glede na določbe 16. člena tega zakona zahteva Banka Slovenije od banke, ki pridobi dovoljenje za opravljanje bančnih storitev v skladu z zakonom, ki ureja bančništvo, po ustanovitvi sklada, da banka zagotovi likvidna sredstva najkasneje v treh mesecih po pridobitvi dovoljenja za opravljanje bančnih storitev.«.

Razlaga

Gre za redakcijski popravek, ki črta nepotrebno besedilo, saj velja splošno pravilo, da veljajo zakoni od uveljavitve naprej. S popravkom se sledi mnenju Zakonodajno pravne službe Državnega zbora RS.

Poslanska skupina Stranke Mira Cerarja
sprejet
10 december 2014

Vsebina

V drugem odstavku 9. člena se besedilo »ki je nastala« nadomesti z besedo »nastalo«.

Razlaga

Gre za redakcijski popravek, ki jasneje opredeli, da se sklic na tretji odstavek 11. člena navezuje na naložbo, s čimer se sledi mnenju Zakonodajno pravne službe Državnega zbora RS.

Poslanska skupina Stranke Mira Cerarja
sprejet
10 december 2014

Vsebina

V prvem odstavku 19. člena se črta besedilo »v skladu z zakonom, ki ureja bančništvo«. V četrtem odstavku se besedilo »odločbo o ustanovitvi premostitvene banke« nadomesti z besedilom »odločbo iz prvega odstavka tega člena«.

Razlaga

Gre za redakcijski popravek, s čimer se sledi mnenju Zakonodajno pravne službe Državnega zbora RS.

Poslanska skupina Stranke Mira Cerarja
sprejet
10 december 2014

Vsebina

Naslov 14. člena se spremeni tako, da se glasi »(vplačilo ustanovnih denarnih sredstev)«. Prvi in drugi odstavek 14. člena se spremenita tako, da se glasita: »(1) Banke vplačajo ustanovna denarna sredstva ob ustanovitvi sklada. Banke vplačajo denarna sredstva na podlagi zahteve Banke Slovenije, v kateri je določena višina sredstev, ki naj jih banka vplača. (2) Banka Slovenije določi višino sredstev, ki naj jih v sklad vplačajo vse banke tako, da vplačila vseh bank dosežejo skupno 1,3 odstotka vsote vseh zajamčenih vlog. Če se premoženje sklada zmanjša zaradi izplačila v skladu s prvo točko drugega odstavka 18. člena tega zakona, ostale banke na podlagi zahteve Banke Slovenije sorazmerno zagotovijo sredstva v višini izplačanega zneska.«. Na koncu četrtega odstavka se doda stavek, ki se glasi: »Če banka preneha pred vplačilom denarnih sredstev, ostale banke na podlagi zahteve Banke Slovenije sorazmerno zagotovijo sredstva v višini zneska, ki bi ga morala vplačati banka, ki je prenehala pred vplačilom.«.

Razlaga

Prvi in drugi odstavek se spremenita zaradi poenotenja terminologije v skladu s predlogom dopolnila k 12. členu. Hkrati se s spremembo jasno določi, da je višina dolžnosti bank, vplačati sredstva, ker je posamezna banka prenehala z delovanjem, omejena z višino sredstev, ki so bila tej banki izplačana in ne z višino ciljne ravni sredstev sklada (v tem primeru bi lahko bila zahteva za vplačilo višja). Četrti odstavek se dopolni z določbo, kako postopati, če banka preneha z delovanjem, preden vplača sredstva v sklad. Do navedenega bo najverjetneje prišlo v primeru bank, ki so v postopku nadzorovanega prenehanja. Dolžnost vplačila preostalih bank je utemeljena z dejstvom, da se zajamčene vloge v tem primeru prenesejo na druge banke. Dopolnilo vsebuje tudi redakcijski popravek, ki črta nepotrebno besedilo, s čimer se sledi mnenju Zakonodajno pravne službe Državnega zbora RS.

Poslanska skupina Stranke Mira Cerarja
sprejet
10 december 2014

Vsebina

V besedilu 21. člena se črta beseda »najkasneje«.

Razlaga

Gre za redakcijski popravek, s čimer se sledi mnenju Zakonodajno pravne službe Državnega zbora RS.

Poslanska skupina Stranke Mira Cerarja
sprejet
10 december 2014

Vsebina

Besedilo 1. člena se spremeni tako, da se glasi: »Ta zakon ureja organ za reševanje bank (v nadaljnjem besedilu: organ za reševanje), sklad za reševanje bank (v nadaljnjem besedilu: sklad) in premostitveno banko.«.

Razlaga

Gre za redakcijski popravek, ki predmet zakona opisuje skladno z naslovom zakona, s čimer se sledi mnenju Zakonodajno pravne službe Državnega zbora RS.

Poslanska skupina Stranke Mira Cerarja
sprejet
10 december 2014

Vsebina

V 4. členu se spremeni naslov, tako da se glasi »organ za reševanje«. Tretji odstavek se spremeni tako, da se glasi: »(3) Banka Slovenije za namene iz prvega odstavka tega člena vzpostavi ustrezno notranjo organizacijo, da se zagotovi operativna neodvisnost in prepreči nasprotje interesov pri izvajanju nalog in pooblastil Banke Slovenije v zvezi z ukrepi za reševanje na eni strani ter izvajanju nalog in pooblastil glede izvajanja nadzora na podlagi zakona, ki ureja bančništvo in Uredbe (EU) št. 575/2013 na drugi strani. Operativna neodvisnost je zagotovljena, kadar se zagotovi ločeno poročanje in oblikovanje predlogov za odločitve, ki jih Banka Slovenije sprejme kot organ za reševanje in kot organ, pristojen za nadzor nad bančnim sistemom.«.

Razlaga

Sprememba naslova člena sledi mnenju zakonodajno pravne službe in zasleduje poenotenje uporabljenih izrazov. Prva sprememba tretjega odstavka sledi pripombi zakonodajno pravne službe, ko le ta opozarja, da predlog zakona nadzor opredeljuje kot nadzor na podlagi predloga zakona in Uredbe (EU) št. 575/2013. Dopolnilo uvaja pravilno dikcijo, ko pove, da gre za nadzor na podlagi zakona, ki ureja bančništvo. Druga sprememba je posledica dejstva, da mora operativna ločitev upoštevati način delovanja Banke Slovenije. Le ta ima le en organ, ki sprejema njene odločitve. Zato predlog ne zahteva, da se odločitve sprejmejo ločeno, temveč le, da se ločeno pripravijo. Popolna ločitev odločanja ne le ni možna, temveč tudi ne bi bila smiselna, saj mora organ (del Banke Slovenije), ki odloča o reševanju biti seznanjen tudi s stanjem v banki, ki ga ugotovi organ (del banke Slovenije), ki izvaja nadzor.

Poslanska skupina Stranke Mira Cerarja
brezpredmeten
10 december 2014

Vsebina

V 5. členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi: »(1) Banka Slovenije vzpostavi sklad. Sklad predstavlja premoženje bank, s katerim v skladu s tem zakonom upravlja Banka Slovenije. Sklad je namenjen financiranju reševanja bank v okviru izrednih ukrepov, ki jih banki lahko izreče Banka Slovenije in financiranju ustanovitve premostitvene banke.«.

Razlaga

Predlog sledi mnenju Zakonodajno pravne službe. S prvo spremembo se poenoti uporaba izraza izredni ukrep. Z drugo se upošteva dejstvo, da premostitvena banka nima narave izrednega ukrepa in bi, če do spremembe ne bi prišlo, bilo možno napačno tolmačenje, da sredstev sklada ni dovoljeno uporabiti za njeno ustanovitev.

Poslanska skupina Stranke Mira Cerarja
sprejet
11 december 2014

Vsebina

Prva točka 3. člena se spremeni tako, da se glasi: »1. »banka« pomeni banko, kot jo opredeljuje zakon, ki ureja bančništvo in ki ima sedež v Republiki Sloveniji, ali podružnico banke tretje države, ki je v skladu z zakonom, ki ureja bančništvo, pridobila dovoljenje Banke Slovenije za ustanovitev. Za namen tega zakona se SID – Slovenska izvozna in razvojna banka, d. d., Ljubljana ne šteje za banko.«.

Razlaga

Definicija bank, za katere se uporablja ta zakon, se dopolni s podružnicami tretjih držav, to je držav, ki niso članice EU. Podružnice bank držav članic EU so izvzete iz uporabe tega zakona saj podružnice niso vključene v sistem jamstva za vloge v Republiki Sloveniji, temveč v matični državi, in ker se podružnice v težavah navadno rešujejo v okviru reševanja celotne družbe in ne samostojno.

Poslanska skupina Stranke Mira Cerarja
sprejet
11 december 2014

Vsebina

Drugi odstavek 12. člena se spremeni tako, da se glasi: »(2) Banke zagotovijo sredstva za delovanje sklada z vplačilom ustanovnih denarnih sredstev in izrednim vplačilom denarnih sredstev.«.

Razlaga

Z dopolnilom se uvaja jasna ločitev med ustanovnimi sredstvi sklada in sredstvi, ki se vplačajo na podlagi zahteve po izrednem vplačilu. Razlika se poudari tako, da se »vplačilo denarnih sredstev« preimenuje v »vplačilo ustanovnih denarnih sredstev«. Prav tako se z amandmajem odpravlja redakcijska nedoslednost, zaradi česar se »izredno plačilo likvidnih sredstev« preimenuje v »izredno plačilo denarnih sredstev«.

Odbor za finance in monetarno politiko
sprejet
11 december 2014

Vsebina

V 5. členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi: »(1) Banka Slovenije vzpostavi sklad. Sklad predstavlja premoženje bank, s katerim v skladu s tem zakonom upravlja Banka Slovenije. Sklad je namenjen financiranju reševanja bank v okviru izrednih ukrepov, ki jih banki lahko izreče Banka Slovenije in financiranju premostitvene banke.«.

Razlaga

Sprememba amandmaja na podlagi ustne pripombe ZPS, da se odpravi neskladje.

Poslanska skupina Stranke Mira Cerarja
sprejet
11 december 2014

Vsebina

Tretji odstavek 16. člena se spremeni tako, da se glasi: »Likvidna sredstva iz prejšnjega odstavka se lahko uporabijo izključno za namene izrednega vplačila denarnih sredstev bank v sklad za reševanje, na podlagi zahteve Banke Slovenije v skladu s prvim odstavkom 15. člena tega zakona.«

Razlaga

Dopolnilo odpravlja redakcijsko napako, ki pa bi lahko vnašala dvom v razumevanje člena.

Poslanska skupina Stranke Mira Cerarja
sprejet
11 december 2014

Vsebina

Prvi odstavek 13. člena se spremeni tako, da se glasi: »(1) Ciljna raven sredstev sklada znaša 2,3 odstotka vsote vseh zajamčenih vlog v Republiki Sloveniji, pri čemer se sredstva v višini 1,3 odstotka vsote vseh zajamčenih vlog zagotovijo z vplačanimi ustanovnimi denarnimi sredstvi v skladu z 14. členom tega zakona. Za sredstva v višini 1 odstotka zajamčenih vlog pa banke zagotavljajo likvidna sredstva kot zavarovanje za izredno vplačilo denarnih sredstev v skladu s 15. in 16. členom tega zakona.«.

Razlaga

Dopolnilo sledi spremembam v poimenovanju, ki jih zaradi večje jasnosti uvaja prejšnje dopolnilo.

Poslanska skupina Slovenske demokratske stranke
sprejet
17 december 2014

Vsebina

Doda se novi četrti odstavek, ki se glasi: »(4) ) Banka Slovenije v roku 3 dni od naložitve bankam, da v skladu s prvim odstavkom tega člena vplačajo dodatna sredstva, javno objavi seznam teh bank in višino dodatno vplačanih sredstev po posameznih bankah.«.

Razlaga

Z amandmajem določamo, da Banka Slovenije javno objavi seznam bank, ki morajo na podlagi določb prvega odstavka tega člena vplačati dodatna denarna sredstva in višino dodatno vplačanih sredstev po posameznih bankah.

Poslanska skupina Slovenske demokratske stranke
sprejet
17 december 2014

Vsebina

Doda se novi peti odstavek, ki se glasi: »(5) Banka Slovenije v roku 3 dni od vplačil denarnih sredstev bank po prvem odstavku tega člena, javno objavi seznam bank, ki so vplačala denarna sredstva in višino vplačanih denarnih sredstev po posameznih bankah, ter seznam bank, ki denarnih sredstev niso vplačala. Banka Slovenija v roku 3 dni od dneva izplačila javno objavi tudi ime banke oziroma seznam bank, ki so jim bila izplačana denarna sredstva na podlagi prve točke drugega odstavka 18. člena tega zakona in višino teh izplačil po posamezni banki. Banka Slovenije v roku 3 dni od vplačil denarnih sredstev bank po prvem odstavku tega člena, javno objavi tudi seznam bank, ki jim na podlagi določbe četrtega odstavka tega člena ni bilo potrebno vplačati denarnih sredstev«.«

Razlaga

Z amandmajem določamo javno objavo bank, za katere bo veljala obveza vplačila določenega odstotka zajamčenih vlog in višino tako vplačanih sredstev. Določa se tudi javno objavo bank, ki denarnih sredstev na podlagi četrtega odstavka tega člena ne bo potrebno vplačati, kakor tudi seznam bank, ki so jim bila izplačana denarna sredstva na podlagi prve točke drugega odstavka 18. člena tega zakona in višino teh izplačil.

ANALIZA IZJAV O AKTU

Število izjav po strankah

Pripadniki katerih strank so se v postopku sprejemanja tega akta največkrat oglasili? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.

Število izjav po spolu

Kolikokrat so se v postopku sprejemanja tega akta oglasili moški, in kolikokrat ženske? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.

Teme razprave

O katerih temah so največkrat govorili pripadniki posameznih strank? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.

Število izjav po poslancih

Seznam poslancev, urejen po številu izjav, ki so jih prispevali k razpravi v okviru sprejemanja akta. Največje število izjav navadno prispevajo predsednik in podpredsednika državnega zbora.

Povezava "Tematska analiza" prikaže relativen delež tem, ki jih je poslanec obravnaval v razpravi, s povezavo "Prikaz izjav" pa lahko prikažete vse izjave, ki jih je poslanec izrekel med razpravo.

Izjave se nanašajo na vse akte, ki so jih poslanci obravnavali v tekoči seji, zato ni nujno, da se nanašajo točno na ta akt.

ŠIRCELJ ANDREJ
20
FRANC KRIŽANIČ
12
BAČIČ MARIJA
5
KLAVDIJA MARKEŽ
4
JULIJANA BIZJAK MLAKAR
3
KOVAČIČ MARIJA ANTONIJA
2
MARGARETA GUČEK ZAKOŠEK
1