Spodaj je prikazana časovnica dogodkov glede na obravnavani akt (predpis, zakon, odločitev) Državnega zbora. V časovnici so prikazani vloženi amandmaji in glasovanja o posameznih amandmajih in predlaganem aktu. S klikom na dogodek znotraj časovnice se nad njo prikaže vsebina posameznega amandmaja/ glasovanje poslancev Državnega zbora o amandmajih in predlaganemu aktu.
Spodaj so navedene posamezne obravnave akta. Razvrščene so glede na zaporedno številko obravnave in datum, na desni strani pa so navedeni podatki o glasovanjih ZA posamezni akt in glasovanjih PROTI posameznemu aktu. S klikom na posamezno obravnavo akta v Državnem zboru se vam prikaže razdelitev glasovanj poslancev po volilnih enotah in poslanskih skupinah.
druga obravnava - DZ
zavrnjen
druga obravnava - DZ
sprejet
druga obravnava - DZ
sprejet
tretja obravnava
sprejet
Spodaj so prikazani predlagani amandmaji, ki so bili vloženi v obravnavani akt/ predpis. Razvidna je tudi vsebina predlaganega amandmaja ter obrazložitev predlagalca, zakaj je amandma vložil. Razvidno je tudi ali je bil amandma sprejet ali ne.
Vsebina
Drugi odstavek se spremeni tako, da se glasi: »6. točka se črta.«.
Razlaga
Amandma je povezan z amandmajem k 15. členu.
Vsebina
Peti odstavek se spremeni tako, da se glasi: »V petem odstavku se besedilo »kategorije 2 in 3« nadomesti z besedilom »kategorije F1, F2 in F3«. Šesti odstavek se spremeni tako, da se glasi: »Šesti odstavek se črta.«. Sedmi odstavek se spremeni tako, da se glasi: »Sedmi odstavek se črta.«.
Razlaga
S predlogom amandmaja predlagamo, da se prepoved prodaje, posesti in uporabe ognjemetnih izdelkov kategorije 2 in 3, katerih glavni učinek je pok, razširi tudi na kategorijo ognjemetnih izdelkov kategorije 1, katerih glavni učinek je pok. Glede na navedeno predlagamo tudi črtanje šestega in sedmega odstavka 35. člena ZEPI. Predlagana rešitev sledi zagotavljanju varnosti, predvsem v času novoletnih praznikov, ko je po veljavnem zakonu možna prodaja in uporaba. Vsako leto v času praznikov mediji poročajo o številnih poškodbah zaradi uporabe ognjemetnih oziroma pirotehničnih izdelkov. Pri tem velja poudariti tudi negativne vplive njihove uporabe na ljudi, živali in okolje.
Vsebina
V prvem odstavku 45. člena se besedilo "mora zagotoviti" nadomesti z besedo "zagotavlja", beseda "omogočiti" se nadomesti z besedo "vsebuje", besedilo "gospodarskem subjektu, pri katerem je eksploziv" pa se nadomesti z besedilom "podatke o pravni osebi ali podjetniku, pri katerem je eksploziv (matična številka, firma oziroma ime, sedež in naslov sedeža ali poslovalnice)". V drugem odstavku se besedi "mora omogočiti" nadomestita z besedo "vsebuje". V tretjem odstavku se beseda "upravlja" nadomesti z besedo "vodi". Peti odstavek se spremeni tako, da se glasi: "(5) Pravne osebe in podjetniki iz prvega in drugega odstavka tega člena, ki vodijo evidence elektronsko, ministrstvu in organom nadzora omogočijo dostop, vpogled in iskanje podatkov v evidencah iz tega člena preko oddaljene povezave s temi evidencami .".
Razlaga
S predlaganim amandmajem je upoštevano mnenje Zakonodajno pravne službe Državnega zbora. Gre za uskladitev posameznih izrazov z drugimi določbami zakona ter nomotehnično uskladitev. S spremembo petega odstavka se jasneje določi, da morajo omogočiti dostop do podatkov v evidencah le tiste pravne osebe in podjetniki, ki te evidence vodijo elektronsko. Na predlog Zakonodajno pravne službe Državnega zbora pojasnjujemo, da je organ nadzora, poleg inšpektorata tudi Policija.
Vsebina
25. člen se spremeni tako, da se glasi: "25. člen V prvem odstavku 48. člena se za 3. točko doda nova 4. točka, ki se glasi: "4. poseduje smodnik, netilke ali tulce z netilkami brez veljavnega orožnega lista in certifikata za polnjenje streliva za lastne potrebe ali poseduje črni smodnik brez dovoljenja pristojnega organa (30. člen).". Dosedanja 4. točka postane 5. točka. Dosedanja 5. točka, ki postane 6. točka, se spremeni tako, da se glasi: "6. prodaja, kupuje, poseduje ali uporablja ognjemetne izdelke, ki so namenjeni le pravnim osebam ali podjetnikom, ki imajo ustrezno dovoljenje, ali ognjemetne izdelke kategorije F2 in F3, katerih glavni učinek je pok, ali dovoli uporabljati baterije iz kategorije F3 do 1000 g neto mase eksplozivnih snovi in fontan iz kategorije F3 do 750 g neto mase eksplozivnih snovi v posameznem izdelku fizični osebi, ki še ni stara 18 let (tretji in peti odstavek 35. člena);". V dosedanji 6. točki, ki postane 7. točka, se besedilo "kategorije 1" nadomesti z besedilom "kategorije F1", za njo pa se doda nova 8. točka, ki se glasi: "8. prodaja, poseduje ali uporablja druge pirotehnične izdelke kategorije P1 za vozila, vključno z zračnimi blazinami in zategovalniki varnostnih pasov, razen če so vgrajeni v vozilo ali snemljivi del vozila (osmi odstavek 35. člena);". V dosedanji 7. točki, ki postane 9. točka, se besedilo "(osmi in deveti odstavek 35. člena)" nadomesti z besedilom "(deveti in deseti odstavek 35. člena)". Drugi odstavek se spremeni tako, da se glasi: "(2) Za prekrške iz 2., 4., 6., 7., 8 in 9. točke prejšnjega odstavka se izreče tudi stranska sankcija odvzema eksplozivov, pirotehničnih izdelkov in delov streliva. Stranska sankcija se izreče tudi, če izdelki niso storilčeva last.".
Razlaga
S predlaganim amandmajem je upoštevano mnenje Zakonodajno pravne službe Državnega zbora. Gre za uskladitev člena s pravili nomotehnike.
Vsebina
V prvem odstavku 20.a člena se za besedo "skladnosti" doda besedilo: "ter da so eksplozivom ali pirotehničnim izdelkom priložena navodila in varnostne informacije v slovenskem jeziku. Podrobnejšo vsebino bistvenih varnostnih zahtev, tehnične dokumentacije in postopka ugotavljanja skladnosti predpiše minister". V drugem odstavku se besedilo "veljavne zahteve" nadomesti z besedilom "zahteve, določene s tem zakonom in na njegovi podlagi izdanimi predpisi". V četrtem odstavku se črta besedilo "na podlagi informacij, s katerimi razpolagajo," v naslednjem stavku pa se za besedama "varnost ljudi" doda besedilo "ter premoženje in okolje". V petem odstavku se beseda "utemeljene" nadomesti z besedo "obrazložene". Šesti odstavek se spremeni tako, da se glasi: "(6) Proizvajalec eksplozivov lahko s pisnim pooblastilom določi pooblaščenega zastopnika, da zanj opravlja naloge, določene v pooblastilu. Pooblastilo pooblaščenemu zastopniku dovoljuje, da: - za obdobje desetih let po tem, ko je bil eksploziv dan na trg, inšpektoratu in ministrstvu dovoljuje dostopnost do izjave EU o skladnosti in tehnične dokumentacije; - na podlagi obrazložene zahteve inšpektorata ali ministrstva zagotovi vse potrebne informacije in dokumentacijo, potrebne za dokazovanje skladnosti eksploziva; - na zahtevo inšpektorata ali ministrstva sodeluje pri vseh dejavnostih, katerih cilj je preprečiti tveganja, ki jih predstavljajo eksplozivi v okviru pooblastil pooblaščenega zastopnika. Obveznosti iz prvega odstavka tega člena ne morejo biti del nalog pooblaščenega zastopnika.". V prvem odstavku 20.b člena se črta beseda "lahko". V drugem odstavku se za besedilom "z zahtevanimi dokumenti" doda vejica in besedilo "navodili in varnostnimi informacijami v slovenskem jeziku", pred besedo "zagotovil" črta beseda "eksplozivov", beseda "registracijsko" pa se nadomesti z besedo "registrsko". V četrtem odstavku se črta besedilo "na podlagi informacij, s katerimi razpolagajo," v naslednjem stavku pa se za besedama "varnost ljudi" doda besedilo "ter premoženje in okolje". V petem odstavku se beseda "utemeljene" nadomesti z besedo "obrazložene". V prvem odstavku 20.c člena se besedi "morajo delovati" nadomestita z besedo "delujejo". V tretjem in petem odstavku se črta besedilo "na podlagi informacij, s katerimi razpolagajo," za besedama "varnost ljudi" pa se doda besedilo "ter premoženje in okolje". V šestem odstavku se beseda "utemeljene" nadomesti z besedo "obrazložene", besedilo "ga ponovno dali na trg" pa nadomesti z besedilom "mu ponovno omogočili dostopnost na trgu". V 20.č členu se beseda "dokazano" nadomesti z besedo "ugotovljeno".
Razlaga
S predlaganim amandmajem je upoštevano mnenje Zakonodajno pravne službe Državnega zbora. Gre za uskladitev posameznih izrazov z drugimi določbami zakona ter uskladitev vsebine določb z obema direktivama in nomotehničnimi smernicami. Na pripombo Zakonodajno pravne službe Državnega zbora glede tega, da distributer preverja, ali je proizvod opremljen z navodili in varnostnimi informacijami v slovenskem jeziku, pri čemer 20.b ali kak drug člen veljavnega zakona te obveznosti za proizvajalca oziroma uvoznika izrecno ne določajo, se pojasnjuje, da je v drugem odstavku 20.b člena določeno "opremljen z zahtevanimi dokumenti" in je v tem besedilu že vsebovano tudi navodilo in varnostne informacije. Glede na zahtevo Zakonodajno pravne službe Državnega zbora za ponovno preučitev, ali je v tej fazi umik proizvoda lahko eden izmed ukrepov ugotovljenega neskladja glede na definicijo umika iz nove 20. točke 5. člena zakona (umik je ukrep za preprečitev omogočanja dostopnosti proizvoda na trgu) pa se pojasnjuje, da je že v pojmu proizvajalca (21. točka 5. člena zakona) določeno, da ta ne le proizvaja eksplozive ali pirotehnične izdelke, pač pa proizvode tudi trži in zato lahko odredi ukrep umika, saj potemtakem ne le daje proizvode v promet, ampak tudi omogoča njihovo dostopnost na trgu. Zakonodajno pravna služba Državnega zbora meni, da iz prvega stavka tretjega odstavka 20.c člena ni jasno razvidna konkretna obveznost distributerja, kadar meni, da proizvod ni skladen z bistvenimi varnostnimi zahtevami. Pojasnjuje se, da je iz tretjega odstavka 20. c člena razvidno, da kadar distributerji menijo ali utemeljeno domnevajo, da eksploziv oziroma pirotehnični izdelek ni usklajen z bistvenimi varnostnimi zahtevami, distributer o tem le obvesti proizvajalca, uvoznika, ministrstvo in inšpektorat (drugih obveznosti distributer v tej fazi postopka nima). Dostopnost eksploziva oziroma pirotehničnega izdelka na trgu pa omogoči šele po ugotovitvi da je skladen z zakonom in na njegovi podlagi izdanimi predpisi. V zvezi s pripombo Zakonodajno pravne službe Državnega zbora glede nepojasnjene raba pravnega standarda »utemeljen dvom« se pojasnjuje, da iz 5. oziroma 8. člena Direktive Evropskega parlamenta in sveta 2013/29/EU z dne 12. junija 2013 o harmonizaciji zakonodaj držav članic v zvezi z dostopnostjo pirotehničnih izdelkov na trgu (prenovitev) in Direktive Evropskega parlamenta in sveta 2014/28/EU z dne 26. februarja 2014 o harmonizaciji zakonodaj držav članic v zvezi z omogočanjem dostopnosti eksplozivov za civilno uporabo na trgu in njihovim nadzorom (prenovitev) izhaja pravni standard "utemeljeno domnevajo". Proizvajalci bodo lahko na podlagi proste presoje določali različne ukrepe v primeru enakih neskladij, vendar je cilj te določbe oziroma predloga zakona, da so vsi eksplozivi ali pirotehnični izdelki skladni s predlogom tega zakona in na njegovi podlagi izdanimi predpisi. Vsi gospodarski subjekti, ki sodelujejo v dobavni in distribucijski verigi, morajo sprejeti ustrezne ukrepe za zagotovitev, da so na trgu dostopni le tisti eksplozivi in pirotehnični izdelki, ki so skladni z direktivo oziroma predlogom zakona.
Vsebina
V prvem odstavku 8. člena se besedilo "organa, ki je izdal potrdilo o priglasitvi" nadomesti z besedo "ministrstva". V drugem odstavku se besede "izdelke za ognjemete" nadomestijo z besedama "ognjemetne izdelke" ter črta beseda "nadaljnji".
Razlaga
S predlaganim amandmajem je upoštevano mnenje Zakonodajno pravne službe Državnega zbora. Gre za uskladitev posameznih izrazov z drugimi določbami zakona. Določba novega petega odstavka 21. člena zakona uvaja izjemo le za ognjemetne izdelke, ki jih proizvajalec izdela za lastno uporabo in ne za vse pirotehnične izdelke (pojem pirotehničnih izdelkov je širši od pojma ognjemetnih izdelkov.
Vsebina
V prvem odstavku 37.a člena se črta besedilo "(nezgoda pri uporabi, pritožbe na delovanje ipd.)", besedi "mora izvesti" se nadomestita z besedo "izvede", pred besedilom "vzorce spornih eksplozivov" pa se doda beseda "odvzete". V tretjem odstavku se besedilo "s pooblastili iz" nadomesti z besedilom "z drugim odstavkom". V četrtem odstavku se za številko "765/2008" doda besedilo "Evropskega parlamenta in Sveta z dne 9. julija 2008 o določitvi zahtev za akreditacijo in nadzor trga v zvezi s trženjem proizvodov ter razveljavitvi Uredbe (EGS) št. 339/93 (UL L št. 218 z dne 13. 8. 2008, str. 30)". V prvem odstavku 37.c člena se za besedo "ukrepe" doda besedilo "iz drugega odstavka 38. člena". V četrti alineji prvega odstavka 37.č člena se besedi "ta sistem" nadomestita z besedilom "sistem edinstvene identifikacijske številke".
Razlaga
S predlaganim amandmajem je upoštevano mnenje Zakonodajno pravne službe Državnega zbora. Gre za uskladitev posameznih izrazov z drugimi določbami zakona, z nomotehničnimi smernicami ter uskladitev vsebine z obema direktivama. Glede pripombe Zakonodajno pravne službe Državnega zbora, da bi za postopanje inšpektorja lahko zadostoval zgolj sum, da proizvod predstavlja tveganje za življenje, zdravje in varnost ljudi oziroma premoženje ali okolje, se pojasnjuje, da že direktivi določata pojem "zadostne razloge za domnevo", zato zgolj sum ne bi zadostoval. Glede pripombe Zakonodajno pravne službe Državnega zbora, da ni predpisane sodelovalne dolžnosti pravnih oseb ali podjetnikov v smislu, da v postopku po potrebi sodelujejo z inšpektoratom, ne le izvajajo odrejene ukrepe pojasnjujemo, da so načini sodelovanja zavezancev z inšpektorjem določeni v predpisu, ki ureja inšpekcijski nadzor, zato s predlogom zakona ni potrebno določiti drugačnih oziroma posebnih vrst sodelovanja. V zvezi z mnenjem Zakonodajno pravne službe Državnega zbora, da se s prvim odstavkom 37.č člena povzema ureditev iz direktiv, pri čemer so zapovedi iz predlagane določbe manj precizne, saj manjkajo sklici na ustrezne določbe zakona, iz katerih izhajajo t.i. formalne dolžnosti, se pojasnjuje, da sklici na ustrezne določbe zakona niso možni, saj je vsebina, ki se nanaša na označevanje ter način pritrjevanja identifikacijskih oznak na eksplozive in pirotehnične izdelke določena s podzakonskim aktom.
Vsebina
Drugi odstavek se spremeni tako, da se glasi: "Peti odstavek se spremeni tako, da se glasi: "(5) Objekti, v katerih se opravlja dejavnost proizvodnje ali prometa z eksplozivi ali pirotehničnimi izdelki, se varujejo.".". Za drugim odstavkom se doda nov tretji odstavek, ki se glasi: "Za petim odstavkom se doda nov šesti odstavek, ki se glasi: "(6) Ne glede na prejšnji odstavek, se objekti, v katerih se opravlja dejavnost proizvodnje ali prometa z eksplozivi ali pirotehničnimi izdelki in so v skladu s predpisom, izdanim na podlagi četrtega odstavka 14. člena tega zakona določeni kot nevarni objekti, varujejo v skladu s predpisi, ki urejajo zasebno varovanje.".". Dosedanji tretji odstavek, ki postane četrti odstavek, se spremeni tako, da se glasi: "V dosedanjem šestem odstavku, ki postane nov sedmi odstavek se besedilo "kategorije 4" nadomesti z besedilom "kategorije F4.".
Razlaga
S predlaganim amandmajem je upoštevano mnenje Zakonodajno pravne službe Državnega zbora. Sprememba petega odstavka predstavlja nomotehnični popravek, s katerim se jasneje določa, da se nanaša na objekte, v katerih se opravlja dejavnost proizvodnje in prometa z eksplozivi ali pirotehničnimi izdelki, hkrati se v skladu z mnenjem Zakonodajno pravne službe Državnega zbora ohranja zakonska podlaga za določitev obveznosti varovanja nenevarnih objektov. Z novim šestim odstavkom pa se določa izjema od spremenjenega petega odstavka, in sicer se za nevarne objekte, v katerih se opravlja dejavnost proizvodnje in prometa z eksplozivi ali pirotehničnimi izdelki določa obveznost varovanja v skladu s predpisi, ki urejajo zasebno varovanje.
Vsebina
Drugi odstavek 23. člena se spremeni tako, da se glasi: "Za 8. točko se doda nova 9. točka, ki se glasi: "9. ravna v nasprotju z obveznostmi proizvajalca, uvoznika ali distributerja (20.a, 20.b, in 20.c člen);".". Za drugim odstavkom se doda nov tretji odstavek, ki se glasi: "Dosedanje 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16. in 17. točka postanejo 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17. in 18. točka.". V dosedanjem tretjem odstavku, ki postane četrti odstavek, se besedilo "18. točka" nadomesti z besedilom "Dosedanja 18. točka, ki postane 19. točka,", besedilo "18." pa se nadomesti z besedilom "19.". V dosedanjem četrtem odstavku, ki postane peti odstavek, se besedilo "Na koncu besedila 18. točke se pika nadomesti s podpičjem in se dodajo nove 19., 20. in 21. točka" spremeni tako, da se glasi "Za 19. točko se dodajo nove 20., 21. in 22. točka", dosedanje 19., 20. in 21. točka pa postanejo 20., 21. in 22. točka.
Razlaga
S predlaganim amandmajem je upoštevano mnenje Zakonodajno pravne službe Državnega zbora. Gre za uskladitev člena s pravili nomotehnike.
Vsebina
V prvem odstavku 40. člena se v prvi alineji za besedama "podrobnosti o" dodajo besede "eksplozivu ali pirotehničnemu". V drugem odstavku se besedilo "je v obvestilu iz prejšnjega odstavka dolžan posebej navesti" nadomesti z besedilom "v obvestilu iz prejšnjega odstavka posebej navede". V šestem odstavku se besedilo "organa, ki pripravlja obvestilo," nadomesti z besedo "inšpektorata" ter črtata besedi "ali spremembo".
Razlaga
S predlaganim amandmajem je upoštevano mnenje Zakonodajno pravne službe Državnega zbora. Gre za uskladitev posameznih izrazov z drugimi določbami zakona, prav tako se črta možnost ministrstva, da od inšpektorata zahteva spremembo obvestila. Pripombe Zakonodajno pravne službe Državnega zbora, da bi bilo potrebno v tretjem odstavku 40. člena zakona, pred besedo »ukrepom« dodati besedo »nacionalnim«, se ne upošteva,, saj menimo, da bi s tem povzročili nejasnost ali gre za ukrep Republike Slovenije ali posamezne države članice EU.
Vsebina
V 29. členu se doda naslov člena, ki se glasi "(začetek veljavnosti)".
Razlaga
S predlaganim amandmajem je upoštevano mnenje Zakonodajno pravne službe Državnega zbora. Gre za dopolnitev člena z naslovom.
Vsebina
V 26. členu se doda naslov člena, ki se glasi "(prehodno obdobje)". Doda se nov drugi odstavek, ki se glasi: "(2) Inšpekcijski postopki, ki so se začeli pred uveljavitvijo tega zakona, se nadaljujejo po predpisih, ki so veljali pred njegovo uveljavitvijo.".
Razlaga
S predlaganima amandmajema k 26. in 27. členu je upoštevano mnenje Zakonodajno pravne službe Državnega zbora. Z njima se naslavljata prehodni določbi. Prav tako se v skladu z mnenjem Zakonodajno pravne službe Državnega zbora v 26. členu (glede na naslov člena) doda določba, po kateri bodo inšpektorji inšpekcijske postopke, ki so se začeli pred uveljavitvijo tega zakona, nadaljevali po predpisih, ki so veljali pred njegovo uveljavitvijo. V 27. členu se določi uskladitev podzakonskega predpisa s tretjim odstavkom 23. člena v treh mesecih od uveljavitve tega zakona ter določi uporaba obstoječih podzakonskih aktov do uskladitve podzakonskih aktov z določbami predloga zakona.
Vsebina
27. člen se spremeni tako, da se glasi: "27. člen (podzakonski akti) Pravilnik o tehničnih in varnostnih zahtevah, obrazcih ter evidencah za eksplozive in pirotehnične izdelke (Uradni list RS, št. 105/08 , 100/10 , 24/12 in 88/13 ) je treba uskladiti s prvim in drugim odstavkom 20.a člena, 20.d členom, petim odstavkom 21. člena, tretjim odstavkom 23. člena in prvim odstavkom 24. člena zakona v treh mesecih, Pravilnik o strokovni usposobljenosti za delo z eksplozivi ali pirotehničnimi izdelki (Uradni list RS, št. 110/08). z drugim odstavkom 12. člena zakona pa v enem letu od uveljavitve tega zakona.
Razlaga
S predlaganima amandmajema k 26. in 27. členu je upoštevano mnenje Zakonodajno pravne službe Državnega zbora. Z njima se naslavljata prehodni določbi. Prav tako se v skladu z mnenjem Zakonodajno pravne službe Državnega zbora v 26. členu (glede na naslov člena) doda določba, po kateri bodo inšpektorji inšpekcijske postopke, ki so se začeli pred uveljavitvijo tega zakona, nadaljevali po predpisih, ki so veljali pred njegovo uveljavitvijo. V 27. členu se določi uskladitev podzakonskega predpisa s tretjim odstavkom 23. člena v treh mesecih od uveljavitve tega zakona ter določi uporaba obstoječih podzakonskih aktov do uskladitve podzakonskih aktov z določbami predloga zakona.
Vsebina
V prvem odstavku 17. člena se za besedo "postopek" dodata besedi "in pooblastila".
Razlaga
S predlaganim amandmajem je upoštevano mnenje Zakonodajno pravne službe Državnega zbora. Gre za dopolnitev, saj se predlog zakona sklicuje le na postopek, določen v 37.a, 37.b in 37.c členu ne pa tudi na pooblastila inšpektorja.
Vsebina
24. člen se spremeni tako, da se glasi: "24. člen V prvem odstavku 47. člena se v 2. točki besedilo "oziroma jih ne usposablja za ravnanje ob nesrečah" črta. Za 10. točko se doda nova 11. točka, ki se glasi: "11. proda smodnik, netilke ali tulce z netilkami osebi, ki nima veljavnega orožnega lista in certifikata za polnjenje streliva za lastne potrebe, ali proda črni smodnik osebi, ki nima dovoljenja pristojnega organa (30. člen).". Dosedanja 11. in 12. točka postaneta 12. in 13. točka. V dosedanji 13. točki, ki postane 14. točka, se besedilo "kategorije 1" nadomesti z besedilom "kategorije F1". Dosedanja 14. točka, ki postane 15. točka, se spremeni tako, da se glasi: "15. ne vodi predpisanih evidenc, jih ne vodi na predpisan način, podatkov ne hrani predpisan čas, ne omogoči dostopa, vpogleda in iskanja podatkov ali ne omogoči vpogleda v evidence tudi izven običajnega delovnega časa (45. člen);". ". Dosedanja 15. točka postane 16. točka.
Razlaga
S predlaganim amandmajem je upoštevano mnenje Zakonodajno pravne službe Državnega zbora. Gre za uskladitev člena s pravili nomotehnike.
Vsebina
V 10. členu se besedilo "morajo proizvajalci poskrbeti" nadomesti z besedama "proizvajalci poskrbijo".
Razlaga
S predlaganim amandmajem je upoštevano mnenje Zakonodajno pravne službe Državnega zbora. Gre za nomotehnični popravek, s katerim se odpravlja izražanje obveznosti s poudarkom "mora". Na predlog Zakonodajno pravne službe Državnega zbora bi kazalo natančneje pojasniti, kaj je sistem za identifikacijo in kje je dostopen. Po mnenju Zakonodajno pravne službe Državnega zbora prav tako ni pojasnjeno, v katerih primerih eksplozivi niso vključeni v omenjeni sistem (ali je vključitev v sistem povezana z namestitvijo edinstvene identifikacijske številke). Pojasnjuje se, da je sistem za identifikacijo urejena celota edinstvenih identifikacijskih oznak eksplozivov, ki omogočajo vodenje pravilne in popolne evidence eksplozivov na vseh stopnjah dobavne verige. Sistem edinstvene identifikacije morajo spoštovati oziroma vzpostaviti proizvajalci eksplozivov. V sistem za identifikacijo niso vključeni eksplozivi, ki se prevažajo ali dobavljajo nepakirani ali v tovornjakih črpalkah za njihovo neposredno raztovarjanje v razstrelno vrtino ali za eksplozive, ki se izdelajo na razstreliščih in ki se napolnijo nemudoma po proizvodnji, kar bo predpisano v podzakonskem aktu.
Vsebina
V 28. členu se doda naslov člena, ki se glasi "(začetek uporabe)". V prvem odstavku se besedilo »Spremenjena 8. točka« nadomesti z besedilom »Spremenjeni 8. in 13. točka«, besedilo "nove 8.a), 19., 20. in 21. točka prvega odstavka 46. člena" se nadomesti z besedilom "nove 9., 20., 21. in 22. točka prvega odstavka 46. člena", besedilo "nova 6.a) točka prvega odstavka 48. člena" pa se nadomesti z besedilom "nova 7. točka prvega odstavka 48. člena". V drugem odstavku se besedilo »Spremenjena 8. točka« nadomesti z besedilom »Spremenjeni 8. in 13. točka«, besedilo "nove 8.a), 20. in 21. točka prvega odstavka 46. člena" se nadomesti z besedilom " nove 9., 21. in 22. točka prvega odstavka 46. člena". Za tretjim odstavkom se doda nov četrti odstavek, ki se glasi: "(4) Ne glede na določbo prvega odstavka tega člena se določba prvega odstavka 24. člena, ki se nanaša na obveznost proizvajalca, da za zagotovitev sledljivosti označi pirotehnične izdelke z registrsko številko, ki jim jo je dodelil priglašeni organ za ugotavljanje skladnosti, začne v skladu z Izvedbeno direktivo Komisije 2014/58/EU z dne 16. aprila 2014 o vzpostavitvi sistema za sledenje pirotehničnih izdelkov v skladu z Direktivo 2007/23/ES Evropskega parlamenta in Sveta (UL L št. 115 z dne 17. 4. 2014, str 28), uporabljati 17. oktobra 2016.".
Razlaga
S predlaganim amandmajem je upoštevano mnenje Zakonodajno pravne službe Državnega zbora. Gre za dopolnitev člena z naslovom ter uskladitev sklicev na posamezne določbe predloga zakona. Na novo se določa datum uporabe določbe prvega odstavka 24. člena zakona v delu, ki se nanaša na označevanje pirotehničnih izdelkov z registrsko številko, ki jim jo je dodelil priglašeni organ za ugotavljanje skladnosti v skladu z Izvedbeno direktivo Komisije 2014/58/EU z dne 16. aprila 2014 o vzpostavitvi sistema za sledenje pirotehničnih izdelkov v skladu z Direktivo 2007/23/ES Evropskega parlamenta in Sveta.
Vsebina
Za drugim odstavkom 2. člena se doda nov tretji odstavek, ki se glasi: "13. točka se spremeni tako, da se glasi: "Uvoznik je pravna oseba ali podjetnik s sedežem v Evropski uniji, ki da eksploziv ali pirotehnični izdelek iz tretje države na trg Evropske unije;".". Dosedanji tretji odstavek postane četrti odstavek. V dosedanjem četrtem odstavku, ki postane peti odstavek, se v 18. točki za številko "1025/2012" doda besedilo "Evropskega parlamenta in Sveta z dne 25. oktobra 2012 o evropski standardizaciji, spremembi direktiv Sveta 89/686/EGS in 93/15/EGS ter direktiv 94/9/ES, 94/25/ES, 95/16/ES, 97/23/ES, 98/34/ES, 2004/22/ES, 2007/23/ES, 2009/23/ES in 2009/105/ES Evropskega parlamenta in Sveta ter razveljavitvi Sklepa Sveta 87/95/EGS in Sklepa št. 1673/2006/ES Evropskega parlamenta in Sveta (UL L št. 316 z dne 14. 11. 2012, str. 12)." V 21. točki se besedilo "ki proizvaja eksploziv oziroma pirotehnični izdelek" nadomesti z besedilom "ki proizvaja eksploziv oziroma izdela ali načrtuje pirotehnični izdelek". V 23. točki se za besedo "proizvajalec" doda beseda "eksploziva". V 24. točki se za besedo "unije" doda vejica in besedilo "ki zagotavlja njeno namestitev".
Razlaga
S predlaganim amandmajem je upoštevano mnenje Zakonodajno pravne službe Državnega zbora po katerem je potrebno 13. točko 5. člena zakona uskladiti z definicijo iz direktiv, prav tako pa je pomen izrazov iz predloga zakona usklajen s pojmi, kot jih določata direktivi. Zakonodajno pravna služba Državnega zbora sicer pravilno ugotavlja, da sta pojma "dajanje v promet" in "omogočanje dostopnosti na trgu" vsebinsko podobna, saj opredeljujeta dostop eksplozivov in pirotehničnih izdelkov na trgu Evropske unije. Vendar pa je razlikovanje med njima pomembno, saj pojem "dajanja v promet" pomeni prvo omogočanje oziroma prvo ponujanje eksplozivov in pirotehničnih izdelkov na trgu Evropske unije, medtem ko pojem "omogočanje dostopnosti na trgu Evropske unije" pomeni vsakokratno dobavo eksplozivov in pirotehničnih izdelkov na trgu Evropske unije, kar izhaja tudi iz 2. oziroma 3. člena Direktive Evropskega parlamenta in sveta 2013/29/EU z dne 12. junija 2013 o harmonizaciji zakonodaj držav članic v zvezi z dostopnostjo pirotehničnih izdelkov na trgu (prenovitev) in Direktive Evropskega parlamenta in sveta 2014/28/EU z dne 26. februarja 2014 o harmonizaciji zakonodaj držav članic v zvezi z omogočanjem dostopnosti eksplozivov za civilno uporabo na trgu in njihovim nadzorom (prenovitev).
Vsebina
Doda se nov tretji odstavek, ki se glasi: »Inšpektorat Republike Slovenije za notranje zadeve v okviru inšpekcijskih nadzorov pri trgovcih s pirotehniko na področju prodaje ognjemetnih izdelkov posebno pozornost nameni spoštovanju 35. člena zakona. Ugotovitve in predlogi za izboljšanje stanja na področju prodaje ognjemetnih izdelkov in zagotavljanju varnosti so sestavni del letnega poročila o delu ministrstva, pristojnega za notranje zadeve.«.
Razlaga
S predlogom amandmaja predlagamo, da pristojni Inšpektorat RS za notranje zadeve, ki po Zakonu o eksplozivih in pirotehničnih izdelkih izvaja inšpekcijske nadzore pri trgovcih s pirotehniko zaradi neustreznih prodajnih mest in nedovoljeno prodajo ognjemetnih izdelkov, posebno pozornost pri svojem delu nameni ali je prodaja skladno s 35. členom zakona. Ta določa, komu je dovoljeno prodajati pirotehnične oziroma ognjemetne izdelke. V praksi se dogaja, da prodaja le teh ne potekla skladno z zakonom, in se prodaja tudi mlajšim od 14 oziroma 16 let brez nadzorstva staršev. Menimo, da je zaradi zagotavljanja varnosti potrebno posebno pozornost posvetiti preventivnemu delovanju in obveščanju javnosti, in sicer v izogib nesrečam, ki se dogajajo pri uporabi teh izdelkov. Zastavlja se vprašanje glede omejitve prodaje ognjemetnih izdelkov vseh kategorij osebam, ki so mlajše od 18 let. Po našem mnenju predlagana rešitev sledi zagotavljanju varnosti, in sicer predvsem v času novoletnih praznikov, ko je po veljavnem zakonu možna prodaja in uporaba. Vsako leto v času praznikov mediji poročajo o številnih poškodbah zaradi uporabe ognjemetnih oziroma pirotehničnih izdelkov. Pri tem velja poudariti tudi negativne vplive njihove uporabe na ljudi, živali in okolje.
Vsebina
V prvem odstavku 28. člena Predloga zakona se besedilo "nova 7. točka prvega odstavka 48. člena" nadomesti z besedilom "nova 8. točka prvega odstavka 48. člena".
Razlaga
V predlogu amandmaja gre za redakcijski popravek.
Pripadniki katerih strank so se v postopku sprejemanja tega akta največkrat oglasili? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.
Kolikokrat so se v postopku sprejemanja tega akta oglasili moški, in kolikokrat ženske? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.
O katerih temah so največkrat govorili pripadniki posameznih strank? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.
Seznam poslancev, urejen po številu izjav, ki so jih prispevali k razpravi v okviru sprejemanja akta. Največje število izjav navadno prispevajo predsednik in podpredsednika državnega zbora.
Povezava "Tematska analiza" prikaže relativen delež tem, ki jih je poslanec obravnaval v razpravi, s povezavo "Prikaz izjav" pa lahko prikažete vse izjave, ki jih je poslanec izrekel med razpravo.
Izjave se nanašajo na vse akte, ki so jih poslanci obravnavali v tekoči seji, zato ni nujno, da se nanašajo točno na ta akt.