Spodaj je prikazana časovnica dogodkov glede na obravnavani akt (predpis, zakon, odločitev) Državnega zbora. V časovnici so prikazani vloženi amandmaji in glasovanja o posameznih amandmajih in predlaganem aktu. S klikom na dogodek znotraj časovnice se nad njo prikaže vsebina posameznega amandmaja/ glasovanje poslancev Državnega zbora o amandmajih in predlaganemu aktu.
Spodaj so navedene posamezne obravnave akta. Razvrščene so glede na zaporedno številko obravnave in datum, na desni strani pa so navedeni podatki o glasovanjih ZA posamezni akt in glasovanjih PROTI posameznemu aktu. S klikom na posamezno obravnavo akta v Državnem zboru se vam prikaže razdelitev glasovanj poslancev po volilnih enotah in poslanskih skupinah.
obravnava postopka - skrajšani postopek
zavrnjen
druga obravnava DZ - skrajšani postopek
zavrnjen
druga obravnava DZ - skrajšani postopek
zavrnjen
tretja obravnava - skrajšani postopek
zavrnjen
Spodaj so prikazani predlagani amandmaji, ki so bili vloženi v obravnavani akt/ predpis. Razvidna je tudi vsebina predlaganega amandmaja ter obrazložitev predlagalca, zakaj je amandma vložil. Razvidno je tudi ali je bil amandma sprejet ali ne.
Vsebina
V drugem odstavku novega 2.a člena se za besedo »nepristranskosti« doda besedilo »oziroma videza nepristranskosti«, za besedo »sojenja« se doda besedilo »ali so bile ugotovljene zlorabe pri opravljanju sodniške funkcije ter kršitve človekovih pravic in temeljnih svoboščin« in pred piko doda besedilo »oziroma bo zlorabljal sodniško funkcijo ter kršil človekove pravice in temeljne svoboščine pri sojenju.«.
Razlaga
S predlogom amandmaja predlagamo dopolnitev osebnostne primernosti in sicer z določnejšo navedbo varovanja tudi videza nepristranskosti. Prav tako se v okvir osebnostne primernosti dodaja tudi, da niso bile ugotovljene zlorabe pri opravljanju sodniške funkcije oziroma druge funkcije pri opravljanju dosedanjega dela ter kršitve človekovih pravic in temeljnih svoboščin.
Vsebina
V prvem odstavku spremenjenega 28. člena se za tretjo alinejo doda nova četrta alineja, ki se glasi: »- strokovne sposobnosti, pri čemer se upoštevajo odgovornost pri delu, da je bil pri opravljanju dosedanjega dela nepristranski oziroma, da ni vzbujal videza nepristranskosti in da pri opravljanju dosedanjega dela ni zlorabljal svojega položaja in ni kršil človekovih pravic in temeljnih svoboščin pri opravljanju funkcije na področju pravosodja,«.
Razlaga
Z amandmajem predlagamo, da se dopolnijo kriteriji s kriterijem strokovne usposobljenosti, in sicer tako, da se pri izbiri kandidatov za sodniško mesto in odločanju o napredovanju doda, da pri opravljanju svoje funkcije varuje nepristranskost oziroma videz nepristranskosti in neodvisnosti sojenja ter ne krši človekovih pravic in temeljnih svoboščin pri sojenju. Menimo, da je dodan poseben kriterij strokovne usposobljenosti utemeljen, ker gre za nujen element nepristranskosti in neodvisnosti sojenja.
Vsebina
V novem petem odstavku 18. člena se tretji stavek spremeni tako, da se glasi: »O razgovorih mora biti sestavljen zapisnik vprašanj kandidatom ter odgovori kandidata na zastavljena vprašanja. Priloga zapisnika je tudi prepis zvočnega snemanja razgovora.«
Razlaga
S predlaganim amandmajem se sledi predlogu Sodnega sveta, da se omogoči tudi zvočno snemanje razgovorov s kandidati.
Vsebina
Drugi odstavek 7. člena se spremeni tako, da se glasi: »Kriteriji in postopek za izbiro kandidatov in kriteriji za napredovanje so podrobneje določeni v merilih za izbiro kandidatov na sodniško mesto oziroma v merilih za kakovost dela sodnikov za oceno sodniške službe.«.
Razlaga
Amandma je redakcijski in sledi mnenju Zakonodajno-pravne službe DZ RS.
Vsebina
V drugem odstavku 17. člena se pred besedo »meril« doda beseda »spremenjenih«.
Razlaga
Amandma sledi mnenju Zakonodajno-pravne službe DZ RS, ki predlaga jasnejšo določitev presečnega datuma, do katerega bodo v postopkih za izdelavo sodniških ocen sodišča uporabljala veljavna merila.
Vsebina
V drugem odstavku 3. člena se besedilo »potrdilo o nekaznovanosti ali pisno izjavo kandidata« nadomesti z besedilom »pisno izjavo kandidata o nekaznovanosti«, besedilo »potrdilo pristojnega sodišča ali pisno izjavo kandidata, da ni v kazenskem postopku. Vsak kandidat« pa se nadomesti z besedilom »in pisno izjavo kandidata, da ni v kazenskem postopku, vsak kandidat«.
Razlaga
Amandma sledi mnenju Zakonodajno-pravne službe DZ RS, ki predlaga, da kandidati ob prijavi v postopku za izvolitev oziroma imenovanje sodnika izpolnjevanje pogoja o nekaznovanosti in da kandidat ni v kazenskem postopku izkažejo z izjavo. Za izpolnjevanje pogoja nekaznovanosti se tako predlaga, da kandidati ob prijavi priložijo izjavo o nekaznovanosti oziroma izjavo, da niso v kazenskem postopku. Za kandidate, ki bodo izbrani, pa bo potrdila o nekaznovanosti pridobilo sodišče na podlagi tretjega odstavka 15. člena ZSS. S predlaganim amandmajem se v postopku za izvolitev oziroma imenovanje sodnika sledi odpravi administrativnih ovir.
Vsebina
Prvi odstavek 12. člena se spremeni tako, da se glasi: » V drugem odstavku 40. člena se za besedo »pravic« črta vejica in doda besedilo »ali«, besedilo »ali za člana mednarodne civilne misije« pa se črta.«. V drugem odstavku se besedilo »v skladu z zakonom« črta.
Razlaga
S predlaganim amandmajem se besedilo redakcijsko popravlja v skladu z mnenjem Zakonodajno-pravne službe DZ RS.
Vsebina
V drugem odstavku 5. člena se za besedo »ustreznosti« doda beseda »kandidatov«.
Razlaga
Amandma sledi mnenju Zakonodajno-pravne službe DZ RS, ki predlaga, da se zaradi jasnosti določbe doda tudi predlagano besedilo.
Vsebina
Besedilo 15. člena se spremeni tako, da se glasi: »V tretjem odstavku 81. člena se pika na koncu stavka nadomesti z vejico in doda besedilo »dejanje po 14. točki prejšnjega odstavka pa le, če ima hujše posledice za sodniško neodvisnost oziroma ugled sodniškega poklica.«.
Razlaga
S predlaganim amandmajem se vedenje in ravnanje sodnika, ki je v nasprotju s sodniško neodvisnostjo ali s katerim se krši ugled sodniškega poklica, umešča med težje disciplinske kršitve, za katere se lahko sodniku izreče najhujša disciplinska sankcija – prenehanje sodniške funkcije, le če ima ta kršitev hujše posledice. Besedilo se usklajuje s predlogom Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o državnem tožilstvu.
Vsebina
Besedilo 8. člena se spremeni tako, da se glasi: »29. člen se spremeni tako, da se glasi: »29. člen Kriteriji in merila iz 28. člena tega zakona obvezujejo predsednike sodišč pri odločanju o napredovanju sodnikov, sodni svet v postopkih izbire kandidatov za sodniško mesto in personalne svete pri izdelavi ocene sodniške službe.«.«.
Razlaga
S predlaganim amandmajem se besedilo redakcijsko popravlja v skladu z mnenjem Zakonodajno-pravne službe DZ RS.
Vsebina
V prvem odstavku se vsebina novega tretjega odstavka 18. člena spremeni tako, da se glasi: »Sodni svet v izbirnem postopku ugotavlja, ali imajo kandidati strokovno znanje, osebne lastnosti, veščine, sposobnosti, potrebne za opravljanje sodniške funkcije, ali so bili odgovorni pri opravljanju dosedanjega dela, ali so bili pri opravljanju dosedanjega dela nepristranski, ali pri opravljanju dosedanjega dela niso zlorabljali svojega položaja, ali niso kršili človekovih pravic in temeljnih svoboščin pri opravljanju funkcije na področju pravosodja.«.
Razlaga
S predlogom amandmaja predlagamo dopolnitev pristojnosti Sodnega sveta v okviru izbirnega postopka in sicer z dopolnitvijo, ki se navezuje na ugotavljanje dejstev pri kandidatih, in sicer: ali so bili odgovorni pri opravljanju dosedanjega dela, ali so bili pri opravljanju dosedanjega dela nepristranski, ali pri opravljanju dosedanjega dela niso zlorabljali svojega položaja, ali niso kršili človekovih pravic in temeljnih svoboščin pri opravljanju funkcije na področju pravosodja. Menimo, da je potrebno v luči vzpostavljanja odgovornosti v pravosodju.
Vsebina
V prvem odstavku spremenjenega 28. člena se za tretjo alinejo doda nova četrta alineja, ki se glasi: »- strokovne sposobnosti, pri čemer se upoštevajo odgovornost pri delu, da je bil pri opravljanju dosedanjega dela nepristranski oziroma, da ni vzbujal videza nepristranskosti in da pri opravljanju dosedanjega dela ni zlorabljal svojega položaja in ni kršil človekovih pravic in temeljnih svoboščin pri opravljanju funkcije na področju sodstva,«.
Razlaga
Z amandmajem predlagamo, da se dopolnijo kriteriji s kriterijem strokovne usposobljenosti, in sicer tako, da se pri izbiri kandidatov za sodniško mesto in odločanju o napredovanju doda, da pri opravljanju svoje funkcije varuje nepristranskost oziroma videz nepristranskosti in neodvisnosti sojenja ter ne krši človekovih pravic in temeljnih svoboščin pri sojenju. Menimo, da je dodan poseben kriterij strokovne usposobljenosti utemeljen, ker gre za nujen element nepristranskosti in neodvisnosti sojenja.
Pripadniki katerih strank so se v postopku sprejemanja tega akta največkrat oglasili? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.
Kolikokrat so se v postopku sprejemanja tega akta oglasili moški, in kolikokrat ženske? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.
O katerih temah so največkrat govorili pripadniki posameznih strank? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.
Seznam poslancev, urejen po številu izjav, ki so jih prispevali k razpravi v okviru sprejemanja akta. Največje število izjav navadno prispevajo predsednik in podpredsednika državnega zbora.
Povezava "Tematska analiza" prikaže relativen delež tem, ki jih je poslanec obravnaval v razpravi, s povezavo "Prikaz izjav" pa lahko prikažete vse izjave, ki jih je poslanec izrekel med razpravo.
Izjave se nanašajo na vse akte, ki so jih poslanci obravnavali v tekoči seji, zato ni nujno, da se nanašajo točno na ta akt.