ZAKON O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O SODNIŠKI SLUŽBI

OSNOVNI PODATKI O AKTU

EPA: 246-VII

Kratica: ZSS-M

Predlagatelj: Vlada

SOP: 2015-01-0623

Spodaj je prikazano, ali je bila pri sprejemanju posameznega akta kršena Resolucija o normativni dejavnosti. Slednja predstavlja minimalni standard posvetovanj z javnostjo in odprtosti zakonodajnega postopka, saj od Vlade Republike Slovenije zahteva najmanj 30-dnevno javno razpravo o vsakem novem predpisu.
Kršitev Resolucije o normativni dejavnosti: ne

ČASOVNICA SPREJEMANJA AKTA

Spodaj je prikazana časovnica dogodkov glede na obravnavani akt (predpis, zakon, odločitev) Državnega zbora. V časovnici so prikazani vloženi amandmaji in glasovanja o posameznih amandmajih in predlaganem aktu. S klikom na dogodek znotraj časovnice se nad njo prikaže vsebina posameznega amandmaja/ glasovanje poslancev Državnega zbora o amandmajih in predlaganemu aktu.

SEZNAM GLASOVANJ V POSTOPKU SPREJEMANJA AKTA V DRŽAVNEM ZBORU

Spodaj so navedene posamezne obravnave akta. Razvrščene so glede na zaporedno številko obravnave in datum, na desni strani pa so navedeni podatki o glasovanjih ZA posamezni akt in glasovanjih PROTI posameznemu aktu. S klikom na posamezno obravnavo akta v Državnem zboru se vam prikaže razdelitev glasovanj poslancev po volilnih enotah in poslanskih skupinah.

Evidenčna odločitev Državnega zbora o vrsti postopka 26.1.2015

obravnava postopka - skrajšani postopek

zavrnjen

Amandma: K 6. členu 24.2.2015 [SDS - Poslanska skupina Slovenske demokratske stranke]

druga obravnava DZ - skrajšani postopek

zavrnjen

Amandma: K 7. členu 24.2.2015 [SDS - Poslanska skupina Slovenske demokratske stranke]

druga obravnava DZ - skrajšani postopek

zavrnjen

Glasovanje o zakonu v celoti

tretja obravnava - skrajšani postopek

zavrnjen

PREDLAGANI AMANDMAJI

Spodaj so prikazani predlagani amandmaji, ki so bili vloženi v obravnavani akt/ predpis. Razvidna je tudi vsebina predlaganega amandmaja ter obrazložitev predlagalca, zakaj je amandma vložil. Razvidno je tudi ali je bil amandma sprejet ali ne.

Poslanska skupina Slovenske demokratske stranke
nesprejet
04 februar 2015

Vsebina

V drugem odstavku novega 2.a člena se za besedo »nepristranskosti« doda besedilo »oziroma videza nepristranskosti«, za besedo »sojenja« se doda besedilo »ali so bile ugotovljene zlorabe pri opravljanju sodniške funkcije ter kršitve človekovih pravic in temeljnih svoboščin« in pred piko doda besedilo »oziroma bo zlorabljal sodniško funkcijo ter kršil človekove pravice in temeljne svoboščine pri sojenju.«.

Razlaga

S predlogom amandmaja predlagamo dopolnitev osebnostne primernosti in sicer z določnejšo navedbo varovanja tudi videza nepristranskosti. Prav tako se v okvir osebnostne primernosti dodaja tudi, da niso bile ugotovljene zlorabe pri opravljanju sodniške funkcije oziroma druge funkcije pri opravljanju dosedanjega dela ter kršitve človekovih pravic in temeljnih svoboščin.

Poslanska skupina Slovenske demokratske stranke
nesprejet
04 februar 2015

Vsebina

V prvem odstavku spremenjenega 28. člena se za tretjo alinejo doda nova četrta alineja, ki se glasi: »- strokovne sposobnosti, pri čemer se upoštevajo odgovornost pri delu, da je bil pri opravljanju dosedanjega dela nepristranski oziroma, da ni vzbujal videza nepristranskosti in da pri opravljanju dosedanjega dela ni zlorabljal svojega položaja in ni kršil človekovih pravic in temeljnih svoboščin pri opravljanju funkcije na področju pravosodja,«.

Razlaga

Z amandmajem predlagamo, da se dopolnijo kriteriji s kriterijem strokovne usposobljenosti, in sicer tako, da se pri izbiri kandidatov za sodniško mesto in odločanju o napredovanju doda, da pri opravljanju svoje funkcije varuje nepristranskost oziroma videz nepristranskosti in neodvisnosti sojenja ter ne krši človekovih pravic in temeljnih svoboščin pri sojenju. Menimo, da je dodan poseben kriterij strokovne usposobljenosti utemeljen, ker gre za nujen element nepristranskosti in neodvisnosti sojenja.

Poslanska skupina Stranke Mira Cerarja
sprejet
04 februar 2015

Vsebina

V novem petem odstavku 18. člena se tretji stavek spremeni tako, da se glasi: »O razgovorih mora biti sestavljen zapisnik vprašanj kandidatom ter odgovori kandidata na zastavljena vprašanja. Priloga zapisnika je tudi prepis zvočnega snemanja razgovora.«

Razlaga

S predlaganim amandmajem se sledi predlogu Sodnega sveta, da se omogoči tudi zvočno snemanje razgovorov s kandidati.

Poslanska skupina Stranke Mira Cerarja
sprejet
05 februar 2015

Vsebina

Drugi odstavek 7. člena se spremeni tako, da se glasi: »Kriteriji in postopek za izbiro kandidatov in kriteriji za napredovanje so podrobneje določeni v merilih za izbiro kandidatov na sodniško mesto oziroma v merilih za kakovost dela sodnikov za oceno sodniške službe.«.

Razlaga

Amandma je redakcijski in sledi mnenju Zakonodajno-pravne službe DZ RS.

Poslanska skupina Stranke Mira Cerarja
sprejet
05 februar 2015

Vsebina

V drugem odstavku 17. člena se pred besedo »meril« doda beseda »spremenjenih«.

Razlaga

Amandma sledi mnenju Zakonodajno-pravne službe DZ RS, ki predlaga jasnejšo določitev presečnega datuma, do katerega bodo v postopkih za izdelavo sodniških ocen sodišča uporabljala veljavna merila.

Poslanska skupina Stranke Mira Cerarja
sprejet
05 februar 2015

Vsebina

V drugem odstavku 3. člena se besedilo »potrdilo o nekaznovanosti ali pisno izjavo kandidata« nadomesti z besedilom »pisno izjavo kandidata o nekaznovanosti«, besedilo »potrdilo pristojnega sodišča ali pisno izjavo kandidata, da ni v kazenskem postopku. Vsak kandidat« pa se nadomesti z besedilom »in pisno izjavo kandidata, da ni v kazenskem postopku, vsak kandidat«.

Razlaga

Amandma sledi mnenju Zakonodajno-pravne službe DZ RS, ki predlaga, da kandidati ob prijavi v postopku za izvolitev oziroma imenovanje sodnika izpolnjevanje pogoja o nekaznovanosti in da kandidat ni v kazenskem postopku izkažejo z izjavo. Za izpolnjevanje pogoja nekaznovanosti se tako predlaga, da kandidati ob prijavi priložijo izjavo o nekaznovanosti oziroma izjavo, da niso v kazenskem postopku. Za kandidate, ki bodo izbrani, pa bo potrdila o nekaznovanosti pridobilo sodišče na podlagi tretjega odstavka 15. člena ZSS. S predlaganim amandmajem se v postopku za izvolitev oziroma imenovanje sodnika sledi odpravi administrativnih ovir.

Poslanska skupina Stranke Mira Cerarja
sprejet
05 februar 2015

Vsebina

Prvi odstavek 12. člena se spremeni tako, da se glasi: » V drugem odstavku 40. člena se za besedo »pravic« črta vejica in doda besedilo »ali«, besedilo »ali za člana mednarodne civilne misije« pa se črta.«. V drugem odstavku se besedilo »v skladu z zakonom« črta.

Razlaga

S predlaganim amandmajem se besedilo redakcijsko popravlja v skladu z mnenjem Zakonodajno-pravne službe DZ RS.

Poslanska skupina Stranke Mira Cerarja
sprejet
05 februar 2015

Vsebina

V drugem odstavku 5. člena se za besedo »ustreznosti« doda beseda »kandidatov«.

Razlaga

Amandma sledi mnenju Zakonodajno-pravne službe DZ RS, ki predlaga, da se zaradi jasnosti določbe doda tudi predlagano besedilo.

Poslanska skupina Stranke Mira Cerarja
sprejet
05 februar 2015

Vsebina

Besedilo 15. člena se spremeni tako, da se glasi: »V tretjem odstavku 81. člena se pika na koncu stavka nadomesti z vejico in doda besedilo »dejanje po 14. točki prejšnjega odstavka pa le, če ima hujše posledice za sodniško neodvisnost oziroma ugled sodniškega poklica.«.

Razlaga

S predlaganim amandmajem se vedenje in ravnanje sodnika, ki je v nasprotju s sodniško neodvisnostjo ali s katerim se krši ugled sodniškega poklica, umešča med težje disciplinske kršitve, za katere se lahko sodniku izreče najhujša disciplinska sankcija – prenehanje sodniške funkcije, le če ima ta kršitev hujše posledice. Besedilo se usklajuje s predlogom Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o državnem tožilstvu.

Poslanska skupina Stranke Mira Cerarja
05 februar 2015

Vsebina

Besedilo 8. člena se spremeni tako, da se glasi: »29. člen se spremeni tako, da se glasi: »29. člen Kriteriji in merila iz 28. člena tega zakona obvezujejo predsednike sodišč pri odločanju o napredovanju sodnikov, sodni svet v postopkih izbire kandidatov za sodniško mesto in personalne svete pri izdelavi ocene sodniške službe.«.«.

Razlaga

S predlaganim amandmajem se besedilo redakcijsko popravlja v skladu z mnenjem Zakonodajno-pravne službe DZ RS.

Poslanska skupina Slovenske demokratske stranke
nesprejet
23 februar 2015

Vsebina

V prvem odstavku se vsebina novega tretjega odstavka 18. člena spremeni tako, da se glasi: »Sodni svet v izbirnem postopku ugotavlja, ali imajo kandidati strokovno znanje, osebne lastnosti, veščine, sposobnosti, potrebne za opravljanje sodniške funkcije, ali so bili odgovorni pri opravljanju dosedanjega dela, ali so bili pri opravljanju dosedanjega dela nepristranski, ali pri opravljanju dosedanjega dela niso zlorabljali svojega položaja, ali niso kršili človekovih pravic in temeljnih svoboščin pri opravljanju funkcije na področju pravosodja.«.

Razlaga

S predlogom amandmaja predlagamo dopolnitev pristojnosti Sodnega sveta v okviru izbirnega postopka in sicer z dopolnitvijo, ki se navezuje na ugotavljanje dejstev pri kandidatih, in sicer: ali so bili odgovorni pri opravljanju dosedanjega dela, ali so bili pri opravljanju dosedanjega dela nepristranski, ali pri opravljanju dosedanjega dela niso zlorabljali svojega položaja, ali niso kršili človekovih pravic in temeljnih svoboščin pri opravljanju funkcije na področju pravosodja. Menimo, da je potrebno v luči vzpostavljanja odgovornosti v pravosodju.

Poslanska skupina Slovenske demokratske stranke
nesprejet
24 februar 2015

Vsebina

V prvem odstavku spremenjenega 28. člena se za tretjo alinejo doda nova četrta alineja, ki se glasi: »- strokovne sposobnosti, pri čemer se upoštevajo odgovornost pri delu, da je bil pri opravljanju dosedanjega dela nepristranski oziroma, da ni vzbujal videza nepristranskosti in da pri opravljanju dosedanjega dela ni zlorabljal svojega položaja in ni kršil človekovih pravic in temeljnih svoboščin pri opravljanju funkcije na področju sodstva,«.

Razlaga

Z amandmajem predlagamo, da se dopolnijo kriteriji s kriterijem strokovne usposobljenosti, in sicer tako, da se pri izbiri kandidatov za sodniško mesto in odločanju o napredovanju doda, da pri opravljanju svoje funkcije varuje nepristranskost oziroma videz nepristranskosti in neodvisnosti sojenja ter ne krši človekovih pravic in temeljnih svoboščin pri sojenju. Menimo, da je dodan poseben kriterij strokovne usposobljenosti utemeljen, ker gre za nujen element nepristranskosti in neodvisnosti sojenja.

ANALIZA IZJAV O AKTU

Število izjav po strankah

Pripadniki katerih strank so se v postopku sprejemanja tega akta največkrat oglasili? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.

Število izjav po spolu

Kolikokrat so se v postopku sprejemanja tega akta oglasili moški, in kolikokrat ženske? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.

Teme razprave

O katerih temah so največkrat govorili pripadniki posameznih strank? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.

Število izjav po poslancih

Seznam poslancev, urejen po številu izjav, ki so jih prispevali k razpravi v okviru sprejemanja akta. Največje število izjav navadno prispevajo predsednik in podpredsednika državnega zbora.

Povezava "Tematska analiza" prikaže relativen delež tem, ki jih je poslanec obravnaval v razpravi, s povezavo "Prikaz izjav" pa lahko prikažete vse izjave, ki jih je poslanec izrekel med razpravo.

Izjave se nanašajo na vse akte, ki so jih poslanci obravnavali v tekoči seji, zato ni nujno, da se nanašajo točno na ta akt.

FRANC KRIŽANIČ
17
DEJAN ŽIDAN
10
JULIJANA BIZJAK MLAKAR
9
MARGARETA GUČEK ZAKOŠEK
9
BAČIČ MARIJA
6
VERBIČ DUŠAN
6
KOVAČIČ MARIJA ANTONIJA
5
ŠIRCELJ ANDREJ
3
KLAVDIJA MARKEŽ
2