ZAKON O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O TUJCIH

OSNOVNI PODATKI O AKTU

EPA: 259-VII

Kratica: ZTuj-2C

Predlagatelj: Skupina poslank in poslancev (prvopodpisani Peter Vilfan)

SOP: 2015-01-0715

Spodaj je prikazano, ali je bila pri sprejemanju posameznega akta kršena Resolucija o normativni dejavnosti. Slednja predstavlja minimalni standard posvetovanj z javnostjo in odprtosti zakonodajnega postopka, saj od Vlade Republike Slovenije zahteva najmanj 30-dnevno javno razpravo o vsakem novem predpisu.
Kršitev Resolucije o normativni dejavnosti: ne

ČASOVNICA SPREJEMANJA AKTA

Spodaj je prikazana časovnica dogodkov glede na obravnavani akt (predpis, zakon, odločitev) Državnega zbora. V časovnici so prikazani vloženi amandmaji in glasovanja o posameznih amandmajih in predlaganem aktu. S klikom na dogodek znotraj časovnice se nad njo prikaže vsebina posameznega amandmaja/ glasovanje poslancev Državnega zbora o amandmajih in predlaganemu aktu.

SEZNAM GLASOVANJ V POSTOPKU SPREJEMANJA AKTA V DRŽAVNEM ZBORU

Spodaj so navedene posamezne obravnave akta. Razvrščene so glede na zaporedno številko obravnave in datum, na desni strani pa so navedeni podatki o glasovanjih ZA posamezni akt in glasovanjih PROTI posameznemu aktu. S klikom na posamezno obravnavo akta v Državnem zboru se vam prikaže razdelitev glasovanj poslancev po volilnih enotah in poslanskih skupinah.

Amandma: K 1. členu 24.2.2015 [NSi - Poslanska skupina Nove Slovenije - krščanskih demokratov]

druga obravnava DZ - skrajšani postopek

zavrnjen

Glasovanje o zakonu v celoti

tretja obravnava - skrajšani postopek

sprejet

PREDLAGANI AMANDMAJI

Spodaj so prikazani predlagani amandmaji, ki so bili vloženi v obravnavani akt/ predpis. Razvidna je tudi vsebina predlaganega amandmaja ter obrazložitev predlagalca, zakaj je amandma vložil. Razvidno je tudi ali je bil amandma sprejet ali ne.

Skupina poslank in poslancev (prvopodpisani Peter Vilfan)
sprejet
04 februar 2015

Vsebina

V novem četrtem odstavku 47. a člena, se črta zadnji stavek »V primeru poligamne zakonske zveze se dovoljenje za prebivanje zaradi združitve družine lahko izda in podaljšuje le enemu zakoncu. ».

Razlaga

Amandma sledi mnenju Zakonodajno-pravne službe št. 213-04/14-8/6 z dne 29.1.2015. Ureditev izdaje dovoljenja zaradi združitve družine za primer poligamne zakonske zveze je že urejeno v desetem odstavku 47. a člena ZTuj-2. V izogib nepotrebnem podvajanju predlagamo črtanje zadnjega stavka četrtega odstavka.

Skupina poslank in poslancev (prvopodpisani Peter Vilfan)
sprejet
04 februar 2015

Vsebina

V novem četrtem odstavku 47. b člena, se črta zadnji stavek »V primeru poligamne zakonske zveze se dovoljenje za prebivanje zaradi združitve družine lahko izda in podaljšuje le enemu zakoncu. ».

Razlaga

Amandma sledi mnenju Zakonodajno-pravne službe št. 213-04/14-8/6 z dne 29.1.2015. Ureditev izdaje dovoljenja zaradi združitve družine za primer poligamne zakonske zveze je že urejeno v desetem odstavku 47. b člena ZTuj-2. V izogib nepotrebnem podvajanju predlagamo črtanje zadnjega stavka četrtega odstavka.

Odbor za notranje zadeve
sprejet
18 februar 2015

Vsebina

V novem četrtem odstavku 47. b člena se doda nov drugi stavek, ki se glasi: "Posebne okoliščine so podane, kadar obstoji življenjska skupnost med drugimi sorodniki, ki je zaradi specifičnih dejanskih okoliščin v bistvenem podobna primarni družini oziroma ima enako funkcijo kot jo ima primarna družina, kar pomeni predvsem pristne družinske vezi med družinskimi člani, fizično skrb, varstvo, zaščito, čustveno podporo in finančno odvisnost."

Razlaga

Predlog amandmaja v celoti zasleduje vsebino odločbe Ustavnega sodišča U-I-309/13-23; Up 981/13-20 z dne 14.01.2015, kot tudi mednarodnih aktov in odločitev ESČP, na katere se odločba sklicuje v svoji obrazložitvi. Na podlagi prve točke te obrazložitve ima pristojni organ v smislu 53. člena Ustave RS dolžnost, da pri ugotavljanju varovanja družinskega življenja presoja tudi tiste okoliščine, ki kažejo na obstoj življenjskih skupnosti, ki presegajo definicijo družine v ožjem smislu primarne družine (t.j. skupnost zakoncev ter starši in mladoletni otroci). Varstvo družinskega življenja namreč obsega tudi tiste življenjske skupnosti med drugimi sorodniki, ki so zaradi specifičnih dejanskih okoliščin (na primer življenja v skupnem gospodinjstvu, ki sicer ni nujni pogoj, pristnih družinskih vezi, čustvene, finančne ali kakšne druge (so)odvisnosti) v bistvenem podobne primarni družini oziroma imajo enako funkcijo, kot jo ima primarna družina. Predlog amandmaja tako določa, da se za družinskega člana begunca izjemoma šteje tudi drug sorodnik begunca, če med njima zaradi specifičnih okoliščin obstaja medsebojna soodvisnost, ki ima bistveno podobno funkcijo, kot jo ima primarna družina. Gre za temeljne funkcije fizične skrbi, varstva, zaščite, čustvene podpore in finančne odvisnosti, ki se zagotavlja v t. i. primarne družine. Finančnih posledic sprejema predloga amandmaja ni. S predlaganim amandmajem zakonodajalec ureja zakonsko materijo v skladu z napotilom ustavnega sodišča. Ker gre za izjemne primere, zajete v teh dveh členih, konkretizira kriterije za odločanje pristojnega organa.

Odbor za notranje zadeve
sprejet
19 februar 2015

Vsebina

V novem četrtem odstavku 47. a člena se doda nov drugi stavek, ki se glasi: "Posebne okoliščine so podane, kadar obstoji življenjska skupnost med drugimi sorodniki, ki je zaradi specifičnih dejanskih okoliščin v bistvenem podobna primarni družini oziroma ima enako funkcijo kot jo ima primarna družina, kar pomeni predvsem pristne družinske vezi med družinskimi člani, fizično skrb, varstvo, zaščito, čustveno podporo in finančno odvisnost."

Razlaga

Predlog amandmaja v celoti zasleduje vsebino odločbe Ustavnega sodišča U-I-309/13-23; Up 981/13-20 z dne 14.01.2015, kot tudi mednarodnih aktov in odločitev ESČP, na katere se odločba sklicuje v svoji obrazložitvi. Na podlagi prve točke te obrazložitve ima pristojni organ v smislu 53. člena Ustave RS dolžnost, da pri ugotavljanju varovanja družinskega življenja presoja tudi tiste okoliščine, ki kažejo na obstoj življenjskih skupnosti, ki presegajo definicijo družine v ožjem smislu primarne družine (t.j. skupnost zakoncev ter starši in mladoletni otroci). Varstvo družinskega življenja namreč obsega tudi tiste življenjske skupnosti med drugimi sorodniki, ki so zaradi specifičnih dejanskih okoliščin (na primer življenja v skupnem gospodinjstvu, ki sicer ni nujni pogoj, pristnih družinskih vezi, čustvene, finančne ali kakšne druge (so)odvisnosti) v bistvenem podobne primarni družini oziroma imajo enako funkcijo, kot jo ima primarna družina. Predlog amandmaja tako določa, da se za družinskega člana begunca izjemoma šteje tudi drug sorodnik begunca, če med njima zaradi specifičnih okoliščin obstaja medsebojna soodvisnost, ki ima bistveno podobno funkcijo, kot jo ima primarna družina. Gre za temeljne funkcije fizične skrbi, varstva, zaščite, čustvene podpore in finančne odvisnosti, ki se zagotavlja v t. i. primarne družine. Finančnih posledic sprejema predloga amandmaja ni. S predlaganim amandmajem zakonodajalec ureja zakonsko materijo v skladu z napotilom ustavnega sodišča. Ker gre za izjemne primere, zajete v teh dveh členih, konkretizira kriterije za odločanje pristojnega organa.

Poslanska skupina Nove Slovenije - krščanskih demokratov
brezpredmeten
24 februar 2015

Vsebina

Pri novem četrtem odstavku 47. b člena se na koncu doda naslednje besedilo: »Pravica do združitve družine po določilih tega odstavka se lahko prizna največ petim osebam letno.«

Razlaga

Z zakonodajo na področju pravice do združitve družine države uravnavajo migracijske tokove. Naša zakonodaja je na področju kroga oseb, ki jim priznava pravico do združitve družine, mnogo bolj liberalna od zakonodaj številnih razvitejših držav članic EU, kamor sodijo Nemčija, Finska in Nizozemska. Te države pravico do združitve družine priznavajo samo zakoncu, izvenzakonskemu partnerju in mladoletnim otrokom begunca. V naši zakonodaji se ta pravica priznava tudi neporočenim polnoletnim otrokom, mladoletnim pastorkom, staršem tujca in staršem zakonca. Poleg teh oseb se bo izjemoma, pri obstoju posebnih okoliščin, pravica do združitve družine priznavala tudi drugim sorodnikom begunca, med katere sodijo bratje, sestre, stari starši in morebitni drugi sorodniki. Migracije iz tretjih držav je potrebno razumno omejiti, v skladu z našimi ekonomskimi in siceršnjimi zmožnostmi. Z omejevanjem števila drugih sorodnikov oseb s priznano subsidiarno zaščito, ki bodo izjemoma upravičeni do združitve družine, bo pristojni organ lahko priznal to pravico le tistim osebam, kjer to dejansko narekujejo življenjske okoliščine posamičnega primera, hkrati pa bo preprečena možnost zlorab tega instituta za neupravičene prilive oseb iz tretjih držav.

Poslanska skupina Nove Slovenije - krščanskih demokratov
nesprejet
24 februar 2015

Vsebina

V Zakonu o tujcih (Ur.l. RS, št. 45/14) se na koncu besedila novega četrtega odstavka 47. a člena doda naslednje besedilo: »Pravica do združitve družine po določilih tega odstavka se lahko prizna največ petim osebam letno.«

Razlaga

Z zakonodajo na področju pravice do združitve družine države uravnavajo migracijske tokove. Naša zakonodaja je na področju kroga oseb, ki jim priznava pravico do združitve družine, mnogo bolj liberalna od zakonodaj številnih razvitejših držav članic EU, kamor sodijo Nemčija, Finska in Nizozemska. Te države pravico do združitve družine priznavajo samo zakoncu, izvenzakonskemu partnerju in mladoletnim otrokom begunca. V naši zakonodaji se ta pravica priznava tudi neporočenim polnoletnim otrokom, mladoletnim pastorkom, staršem tujca in staršem zakonca. Poleg teh oseb se bo izjemoma, pri obstoju posebnih okoliščin, pravica do združitve družine priznavala tudi drugim sorodnikom begunca, med katere sodijo bratje, sestre, stari starši in morebitni drugi sorodniki. Migracije iz tretjih držav je potrebno razumno omejiti, v skladu z našimi ekonomskimi in siceršnjimi zmožnostmi. Z omejevanjem števila drugih sorodnikov begunca, ki bodo izjemoma upravičeni do združitve družine, bo pristojni organ lahko priznal to pravico le tistim osebam, kjer to dejansko narekujejo življenjske okoliščine posamičnega primera, hkrati pa bo preprečena možnost zlorab tega instituta za neupravičene prilive oseb iz tretjih držav.

ANALIZA IZJAV O AKTU

Število izjav po strankah

Pripadniki katerih strank so se v postopku sprejemanja tega akta največkrat oglasili? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.

Število izjav po spolu

Kolikokrat so se v postopku sprejemanja tega akta oglasili moški, in kolikokrat ženske? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.

Teme razprave

O katerih temah so največkrat govorili pripadniki posameznih strank? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.

Število izjav po poslancih

Seznam poslancev, urejen po številu izjav, ki so jih prispevali k razpravi v okviru sprejemanja akta. Največje število izjav navadno prispevajo predsednik in podpredsednika državnega zbora.

Povezava "Tematska analiza" prikaže relativen delež tem, ki jih je poslanec obravnaval v razpravi, s povezavo "Prikaz izjav" pa lahko prikažete vse izjave, ki jih je poslanec izrekel med razpravo.

Izjave se nanašajo na vse akte, ki so jih poslanci obravnavali v tekoči seji, zato ni nujno, da se nanašajo točno na ta akt.

DEJAN ŽIDAN
10
FRANC KRIŽANIČ
6
MARGARETA GUČEK ZAKOŠEK
6
JULIJANA BIZJAK MLAKAR
5
VERBIČ DUŠAN
4
BAČIČ MARIJA
3
ŠIRCELJ ANDREJ
2
KOVAČIČ MARIJA ANTONIJA
1