Spodaj je prikazana časovnica dogodkov glede na obravnavani akt (predpis, zakon, odločitev) Državnega zbora. V časovnici so prikazani vloženi amandmaji in glasovanja o posameznih amandmajih in predlaganem aktu. S klikom na dogodek znotraj časovnice se nad njo prikaže vsebina posameznega amandmaja/ glasovanje poslancev Državnega zbora o amandmajih in predlaganemu aktu.
Spodaj so navedene posamezne obravnave akta. Razvrščene so glede na zaporedno številko obravnave in datum, na desni strani pa so navedeni podatki o glasovanjih ZA posamezni akt in glasovanjih PROTI posameznemu aktu. S klikom na posamezno obravnavo akta v Državnem zboru se vam prikaže razdelitev glasovanj poslancev po volilnih enotah in poslanskih skupinah.
prva obravnava
sprejet
druga obravnava - DZ
zavrnjen
tretja obravnava
sprejet
Spodaj so prikazani predlagani amandmaji, ki so bili vloženi v obravnavani akt/ predpis. Razvidna je tudi vsebina predlaganega amandmaja ter obrazložitev predlagalca, zakaj je amandma vložil. Razvidno je tudi ali je bil amandma sprejet ali ne.
Vsebina
2. člen se spremeni tako, da se glasi: »2. člen Za 11.a členom se doda 11.b člen, ki se glasi: (1) Vlada potrdi enega ali več kandidatk ali kandidatov za člana Evropske komisije v postopku, ki ga izvede na podlagi obvestila pristojnih institucij v Evropski uniji. (2) Vlada začne postopek izbire iz prejšnjega odstavka tako, da izbere eno ali več kandidatk ali kandidatov in jih predlaga Državnemu zboru. (3) Odbor državnega zbora, pristojen za evropske zadeve opravi zaslišanje in poda obrazloženo mnenje odbora za vsako kandidatko ali kandidata posebej. O kandidatkah in kandidatih nato posamično glasuje Državni zbor. (4) Vlada izmed potrjenih kandidatk ali kandidatov predlaga eno ali več kandidatk ali kandidatov za člana Evropske komisije na redni seji. Odločitev vlade in zavrnitev ostalih kandidatk ali kandidatov mora biti obrazložena. (5) V kolikor v Državnem zboru ne dobi podpore nobena od predlaganih kandidatk ali kandidatov, ali v kolikor Vlada ne izbere nikogar med s strani Državnega zbora potrjenimi kandidatkami ali kandidati, se postopek ponovi. (6) Postopek v tem členu se smiselno uporablja za predlaganje ali imenovanje predstavnikov Republike Slovenije s strani vlade v organe ali organizacije ustanovljene na podlagi predpisov Evropske skupnosti, v kolikor zakon ne določa drugače.«
Razlaga
Čeprav se Evropska unija (EU) pogosto predstavlja kot zagotovilo demokracije in demokratičnih vrednot, so njen ustroj in njene institucije izjemno nedemokratične. Najvidnejši primer demokratičnega deficita EU je Evropska komisija, ki je sestavljena iz visokih svečenikov, ki niso odgovorni nikomur, razen parcialnim interesom vladajočih v najmočnejših državah članicah. Izbira komisark in komisarjev temelji na preseku političnega trgovanja največjih evropskih strank in državnih interesov. Z amandmajem se v postopek vključi Državni zbor v postopek imenovanja, kar v obstoječih pogojih pomeni prispevek k demokratizaciji nadnacionalnih institucij in povečuje transparentnost postopka: Hkrati omogoča širšo politično razpravo in nacionalnemu parlamentu, s tem pa posredno tudi državljankam in državljanom Republike Slovenije, podeljuje pravico do izrekanja o kandidatkah in kandidatih za ključne izvršilne funkcije v institucijah EU. Z amandmajem se črta določba, da »Vlada na mnenje pristojnega odbora ni vezana.«. Odločitev Državnega zbora ne sme temeljiti le na moralni obvezi, ampak mora biti za Vlado obvezujoča, saj le tako lahko zagotovimo večjo demokratičnost pri imenovanju. Hkrati je Vladi še vedno omogočen manevrski prostor pri izbiri med več primernimi kandidatkami ali kandidati. Tako Državni zbor kot Vlada imata pravico, da zavrneta predlagane oziroma s strani Državnega zbora že potrjene kandidatke ali kandidate, v kolikor v vmesnem času pride do politični sprememb. Pravica do imenovanja ostane v rokah Vlade, z vključitvijo soglasja Državnega zbora pa povečujemo demokratičnost ter narodno suverenost.
Vsebina
1. člen se črta.
Razlaga
Predlagana določba nepotrebno širi področja sodelovanja med Državnim zborom in vlado v zadevah EU, ki so že določene v 1. in 2. členu veljavnega zakona.
Vsebina
2. člen se spremeni, tako da se glasi: »2. člen V Zakonu o sodelovanju med državnim zborom in vlado v zadevah Evropske unije (Uradni list RS št. 34/04, 43/10 in 107/10) se za 11.a členom doda nov 11.b člen, ki se glasi: "(1) Vlada predlaga kandidata ali kandidatko za člana Evropske komisije (v nadaljnjem besedilu: kandidat) na podlagi obvestila pristojnih institucij EU in predlog posreduje državnemu zboru. Vlada o predlogu odloči na redni seji. (2) Kandidat se predstavi delovnemu telesu državnega zbora, pristojnemu za evropske zadeve, ki o kandidatu glasuje in o njem poda mnenje z obrazložitvijo ter ga nemudoma pošlje vladi. (3) Na mnenje iz prejšnjega odstavka vlada ni vezana. Po prejemu mnenja in pred posredovanjem predloga kandidata pristojnim institucijam EU vlada o predlogu obvesti državni zbor. Predlog vlade mora biti obrazložen. (4) Postopek iz tega člena se smiselno uporablja tudi za predlaganje predstavnika ali predstavnice Republike Slovenije v Evropsko računsko sodišče in v Upravni odbor Evropske investicijske banke."«
Razlaga
V skladu s 4. odstavkom 153. člena Ustave RS mora vsak posamični akt in dejanje državnega organa temeljiti na zakonu ali zakonitem predpisu, vendar postopek imenovanja slovenskega kandidata za člana Evropske komisije v slovenskem pravnem redu ni urejen. S tem amandmajem se ureja jasen postopek predlaganja ali imenovanja kandidata za člana Evropske komisije s sodelovanjem državnega zbora, hkrati pa se odpravlja pravna praznina in nejasnosti glede načina imenovanja slovenskega kandidata za člana Evropske komisije. Poleg tega se ta postopek smiselno uporablja za imenovanje člana Republike Slovenije v Evropsko računsko sodišče in v Upravni odbor Evropske investicijske banke. V interesu Republike Slovenije je, da odločitev o izbiri slovenskega kandidata za člana Evropske komisije sprejme Slovenija in ne predsednik Evropske komisije. Zato je smiselno, da vlada predlaga le enega kandidata, ki se predstavi delovnemu telesu Državnega zbora, pristojnemu za evropske zadeve in katerega ime bo predlagano Evropski komisiji.
Vsebina
2. člen se spremeni tako, da se glasi: »2. člen Za 11.a členom se doda 11.b člen, ki se glasi: (1) Vlada potrdi enega ali več kandidatk ali kandidatov za člana Evropske komisije v postopku, ki ga izvede na podlagi obvestila pristojnih institucij v Evropski uniji. (2) Vlada začne postopek izbire iz prejšnjega odstavka tako, da izbere eno ali več kandidatk ali kandidatov in jih predlaga Državnemu zboru. (3) Odbor državnega zbora, pristojen za evropske zadeve opravi zaslišanje in poda obrazloženo mnenje odbora za vsako kandidatko ali kandidata posebej. O kandidatkah in kandidatih nato posamično glasuje Državni zbor. (4) Vlada izmed potrjenih kandidatk ali kandidatov predlaga eno ali več kandidatk ali kandidatov za člana Evropske komisije na redni seji. Odločitev vlade in zavrnitev ostalih kandidatk ali kandidatov mora biti obrazložena. (5) V kolikor v Državnem zboru ne dobi podpore nobena od predlaganih kandidatk ali kandidatov, ali v kolikor Vlada ne izbere nikogar med s strani Državnega zbora potrjenimi kandidatkami ali kandidati, se postopek ponovi. (6) Postopek v tem členu se smiselno uporablja za predlaganje ali imenovanje predstavnikov Republike Slovenije s strani vlade v organe ali organizacije ustanovljene na podlagi predpisov Evropske skupnosti, v kolikor zakon ne določa drugače.«
Razlaga
Čeprav se Evropska unija (EU) pogosto predstavlja kot zagotovilo demokracije in demokratičnih vrednot, so njen ustroj in njene institucije izjemno nedemokratične. Najvidnejši primer demokratičnega deficita EU je Evropska komisija, ki ni odgovorna nikomur, razen parcialnim interesom vladajočih v najmočnejših državah članicah. Izbira komisark ter komisarjev temelji na preseku političnega trgovanja največjih evropskih strank in državnih interesov. Z amandmajem se v postopek imenovanja vključi Državni zbor, kar v trenutnih pogojih pomeni prispevek k demokratizaciji evropskih institucij in povečuje transparentnost postopka. Hkrati omogoča širšo politično razpravo in nacionalnemu parlamentu, s tem pa posredno tudi državljankam in državljanom Republike Slovenije, podeljuje pravico do izrekanja o kandidatkah in kandidatih za ključne izvršilne funkcije v institucijah EU. Z amandmajem se črta določba, da »Vlada na mnenje pristojnega odbora ni vezana«. Odločitev Državnega zbora ne sme temeljiti le na moralni obvezi, ampak mora biti za Vlado obvezujoča, saj le tako lahko zagotovimo večjo demokratičnost pri imenovanju. Hkrati je Vladi še vedno omogočen manevrski prostor pri izbiri med več primernimi kandidatkami ali kandidati. Tako Državni zbor kot Vlada imata pravico, da zavrneta predlagane, oziroma s strani Državnega zbora že potrjene kandidatke ali kandidate, v kolikor v vmesnem času pride do politični sprememb. Pravica do imenovanja ostane v rokah Vlade, z vključitvijo soglasja Državnega zbora pa povečujemo demokratičnost ter narodno suverenost.
Pripadniki katerih strank so se v postopku sprejemanja tega akta največkrat oglasili? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.
Kolikokrat so se v postopku sprejemanja tega akta oglasili moški, in kolikokrat ženske? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.
O katerih temah so največkrat govorili pripadniki posameznih strank? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.
Seznam poslancev, urejen po številu izjav, ki so jih prispevali k razpravi v okviru sprejemanja akta. Največje število izjav navadno prispevajo predsednik in podpredsednika državnega zbora.
Povezava "Tematska analiza" prikaže relativen delež tem, ki jih je poslanec obravnaval v razpravi, s povezavo "Prikaz izjav" pa lahko prikažete vse izjave, ki jih je poslanec izrekel med razpravo.
Izjave se nanašajo na vse akte, ki so jih poslanci obravnavali v tekoči seji, zato ni nujno, da se nanašajo točno na ta akt.