ZAKON O POROŠTVU REPUBLIKE SLOVENIJE ZA OBVEZNOSTI DARS D. D. IZ NASLOVA KREDITOV IN DOLŽNIŠKIH VREDNOSTNIH PAPIRJEV, NAJETIH OZIROMA IZDANIH ZA REFINANCIRANJE OBSTOJEČEGA DOLGA DARS D. D.

OSNOVNI PODATKI O AKTU

EPA: 438-VII

Kratica: ZPKROD

Predlagatelj: Vlada

SOP: 2015-01-1253

Spodaj je prikazano, ali je bila pri sprejemanju posameznega akta kršena Resolucija o normativni dejavnosti. Slednja predstavlja minimalni standard posvetovanj z javnostjo in odprtosti zakonodajnega postopka, saj od Vlade Republike Slovenije zahteva najmanj 30-dnevno javno razpravo o vsakem novem predpisu.
Kršitev Resolucije o normativni dejavnosti: ne

ČASOVNICA SPREJEMANJA AKTA

Spodaj je prikazana časovnica dogodkov glede na obravnavani akt (predpis, zakon, odločitev) Državnega zbora. V časovnici so prikazani vloženi amandmaji in glasovanja o posameznih amandmajih in predlaganem aktu. S klikom na dogodek znotraj časovnice se nad njo prikaže vsebina posameznega amandmaja/ glasovanje poslancev Državnega zbora o amandmajih in predlaganemu aktu.

SEZNAM GLASOVANJ V POSTOPKU SPREJEMANJA AKTA V DRŽAVNEM ZBORU

Spodaj so navedene posamezne obravnave akta. Razvrščene so glede na zaporedno številko obravnave in datum, na desni strani pa so navedeni podatki o glasovanjih ZA posamezni akt in glasovanjih PROTI posameznemu aktu. S klikom na posamezno obravnavo akta v Državnem zboru se vam prikaže razdelitev glasovanj poslancev po volilnih enotah in poslanskih skupinah.

Glasovanje o zakonu v celoti

tretja obravnava - nujni postopek

sprejet

PREDLAGANI AMANDMAJI

Spodaj so prikazani predlagani amandmaji, ki so bili vloženi v obravnavani akt/ predpis. Razvidna je tudi vsebina predlaganega amandmaja ter obrazložitev predlagalca, zakaj je amandma vložil. Razvidno je tudi ali je bil amandma sprejet ali ne.

Poslanska skupina Stranke modernega centra
sprejet
15 april 2015

Vsebina

Besedilo 3. člena se spremeni, tako da se glasi: »(1) Če DARS d.d. ne bo sposoben poravnati obveznosti iz naslova izdanih dolžniških vrednostnih papirjev, za katere je Republika Slovenija dala poroštvo po tem zakonu, bo Republika Slovenija, namesto DARS d.d. na podlagi predhodnega pisnega obvestila DARS d.d. poroku na dan zapadlosti posamezne obveznosti brezpogojno in nepreklicno poravnala zapadlo obveznost zakonitemu imetniku dolžniškega vrednostnega papirja ali drugemu upravičencu. (2) Republika Slovenija in DARS d.d. podrobneje opredelita način in vsebino obvestila iz prejšnjega odstavka tega člena s pogodbo. (3) Če DARS d.d. ne bo poravnal obveznosti iz naslova izdanih dolžniških vrednostnih papirjev, za katere je Republika Slovenija dala poroštvo po tem zakonu in DARS d.d. ne bo predhodno pisno obvestil poroka iz prvega odstavka tega člena, bo Republika Slovenija, namesto DARS d.d. na podlagi predhodnega pisnega poziva zakonitega imetnika dolžniškega vrednostnega papirja ali drugega upravičenca brezpogojno in nepreklicno poravnala zapadlo obveznost zakonitemu imetniku dolžniškega vrednostnega papirja ali drugemu upravičencu.«

Razlaga

Besedilo člena je popravljeno tako, da se natančneje opredeli poroštvo države z namenom, da bo izpolnjevalo kriterije primernosti Eurosistema. Banke bodo lahko finančno premoženje s tem poroštvom dale v zavarovanje za kreditne operacije denarne politike Eurosistema.

Poslanska skupina Stranke modernega centra
sprejet
15 april 2015

Vsebina

Besedilo 7. člena se spremeni, tako da se glasi: »Ministrstvo, pristojno za finance potrjuje vsakoletni program refinanciranja družbe DARS d.d.. Potrjen program refinanciranja družbe DARS d.d. je obvezni sestavni del poslovnega načrta družbe DARS d.d. za posamezno leto.«

Razlaga

Besedilo člena je popravljeno skladno z mnenjem ZPS. Ker je poslovni načrt DARS d.d. že sprejet, bo morala družba DARS d.d. pripraviti popravek poslovnega načrta, ki bo vključeval program refinanciranja za leto 2015.

Poslanska skupina Stranke modernega centra
sprejet
15 april 2015

Vsebina

Prvi in drugi odstavek se spremenita tako, da se glasita: »(1) Republika Slovenija daje poroštvo za obveznosti Družbe za avtoceste v Republiki Sloveniji d.d. (v nadaljnjem besedilu: DARS d.d.) iz naslova najetih kreditov oziroma izdanih in dolžniških vrednostnih papirjev za namen refinanciranja obstoječega dolga. Refinanciranje obstoječega dolga po tem zakonu je poplačilo obstoječih obveznosti iz kreditov in izdanih dolžniških vrednostnih papirjev DARS d.d., najetih oziroma izdanih za potrebe gradnje na podlagi Nacionalnega programa izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 13/96, 41/98 in 50/04), ki so navedeni v tretjem odstavku tega člena navedenih v četrtem odstavku tega člena. (2) Republika Slovenija daje poroštvo za namen refinanciranja obstoječega dolga iz naslova najetih kreditov in izdanih dolžniških vrednostnih papirjev DARS d.d. iz tretjega odstavka tega člena v letni vrednosti do 300 mio EUR glavnic kreditov ali vrednosti anuitet dolžniških vrednostnih papirjev.« Tretji odstavek se črta. Sedanji četrti in peti odstavek postaneta tretji in četrti odstavek. V sedanjem šestem odstavku, ki postane peti odstavek se četrta alineja spremeni tako, da se glasi: »– zahtevani donosi na dolžniške vrednostne papirje DARS d.d. morajo biti primerljivi z zahtevanimi donosi na primerljive državne vrednostne papirje.«.

Razlaga

Besedilo je popravljeno skladno z mnenjem ZPS.

Poslanska skupina Stranke modernega centra
sprejet
16 april 2015

Vsebina

Besedilo 2. člena se spremeni, tako da se glasi: »Če DARS, d.d. ne bo poravnal obveznosti iz naslova najetih kreditov, za katere je Republika Slovenija dala poroštvo po tem zakonu, bo Republika Slovenija namesto DARS, d.d, na podlagi predhodnega pisnega poziva kreditodajalca ali drugega upravičenca brezpogojno, nepreklicno in na prvi poziv poravnala zapadlo obveznost.«

Razlaga

Besedilo člena je popravljeno tako, da se natančneje opredeli poroštvo države z namenom, da bo izpolnjevalo kriterije primernosti Eurosistema. Banke bodo lahko finančno premoženje s tem poroštvom dale v zavarovanje za kreditne operacije denarne politike Eurosistema.

Odbor za finance in monetarno politiko
sprejet
16 april 2015

Vsebina

"navedenih v četrtem odstavku tega člena".

Razlaga

Predlog amandmaja odbora sledi mnenju ZPS.

ANALIZA IZJAV O AKTU

Število izjav po strankah

Pripadniki katerih strank so se v postopku sprejemanja tega akta največkrat oglasili? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.

Število izjav po spolu

Kolikokrat so se v postopku sprejemanja tega akta oglasili moški, in kolikokrat ženske? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.

Teme razprave

O katerih temah so največkrat govorili pripadniki posameznih strank? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.

Število izjav po poslancih

Seznam poslancev, urejen po številu izjav, ki so jih prispevali k razpravi v okviru sprejemanja akta. Največje število izjav navadno prispevajo predsednik in podpredsednika državnega zbora.

Povezava "Tematska analiza" prikaže relativen delež tem, ki jih je poslanec obravnaval v razpravi, s povezavo "Prikaz izjav" pa lahko prikažete vse izjave, ki jih je poslanec izrekel med razpravo.

Izjave se nanašajo na vse akte, ki so jih poslanci obravnavali v tekoči seji, zato ni nujno, da se nanašajo točno na ta akt.

VERBIČ DUŠAN
9
KARL VIKTOR ERJAVEC
6
KOVAČIČ MARIJA ANTONIJA
5
BAČIČ MARIJA
5
JULIJANA BIZJAK MLAKAR
4
MARGARETA GUČEK ZAKOŠEK
3