ZAKON O DOPOLNITVAH ZAKONA O CESTAH

OSNOVNI PODATKI O AKTU

EPA: 572-VII

Kratica: ZCes-1B

Predlagatelj: Vlada

SOP: 2015-01-1878

Spodaj je prikazano, ali je bila pri sprejemanju posameznega akta kršena Resolucija o normativni dejavnosti. Slednja predstavlja minimalni standard posvetovanj z javnostjo in odprtosti zakonodajnega postopka, saj od Vlade Republike Slovenije zahteva najmanj 30-dnevno javno razpravo o vsakem novem predpisu.
Kršitev Resolucije o normativni dejavnosti: ne

ČASOVNICA SPREJEMANJA AKTA

Spodaj je prikazana časovnica dogodkov glede na obravnavani akt (predpis, zakon, odločitev) Državnega zbora. V časovnici so prikazani vloženi amandmaji in glasovanja o posameznih amandmajih in predlaganem aktu. S klikom na dogodek znotraj časovnice se nad njo prikaže vsebina posameznega amandmaja/ glasovanje poslancev Državnega zbora o amandmajih in predlaganemu aktu.

SEZNAM GLASOVANJ V POSTOPKU SPREJEMANJA AKTA V DRŽAVNEM ZBORU

Spodaj so navedene posamezne obravnave akta. Razvrščene so glede na zaporedno številko obravnave in datum, na desni strani pa so navedeni podatki o glasovanjih ZA posamezni akt in glasovanjih PROTI posameznemu aktu. S klikom na posamezno obravnavo akta v Državnem zboru se vam prikaže razdelitev glasovanj poslancev po volilnih enotah in poslanskih skupinah.

Glasovanje o zakonu v celoti

tretja obravnava - nujni postopek

sprejet

PREDLAGANI AMANDMAJI

Spodaj so prikazani predlagani amandmaji, ki so bili vloženi v obravnavani akt/ predpis. Razvidna je tudi vsebina predlaganega amandmaja ter obrazložitev predlagalca, zakaj je amandma vložil. Razvidno je tudi ali je bil amandma sprejet ali ne.

Poslanska skupina Stranke modernega centra
sprejet
10 junij 2015

Vsebina

V besedilu novega drugega stavka v 24. točki prvega odstavka 2. člena se za besedilom »Republike Slovenije« doda besedilo » pri čemer v zvezi z zagotavljanjem odvijanja prometa po cesti obstaja mednarodnopravna obveznost Republike Slovenije«.

Razlaga

Amandma je predlagan na podlagi usklajevanja z ZPS. Kot pogoj za ugotavljanje statusa javne ceste se dodaja zahteva, da v zvezi z zagotavljanjem odvijanja prometa obstaja mednarodnopravna obveznost Republike Slovenije, torej obveznost, ki izhaja iz mednarodnih sporazumov. S predlagano dopolnitvijo bodo še učinkoviteje varovane pravice razlastitvenih zavezancev.

Poslanska skupina Stranke modernega centra
sprejet
10 junij 2015

Vsebina

V drugem odstavku novega 3.a člena se doda nov drugi stavek, ki se glasi: »Vlada s sklepom, ki se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, določi skupno javno cesto, pri čemer določi tudi, kateri vrsti prometa je namenjena.«

Razlaga

Amandma je pripravljen v zvezi z mnenjem ZPS. Gre za problem »razglasitve« ceste, s čimer se zagotavlja pravna varnost pri odločanju o vprašanju, ali gre za skupno javno cesto, s čimer bodo olajšani drugi postopki. Ker se skupna javna cesta šteje za javno cesto, je uradni akt, ki jo določi v tem smislu, potreben. Pri javnih cestah znotraj RS je tak akt kategorizacija, v tem primeru pa bo vlada sprejela poseben sklep, ki bo objavljen v Uradnem listu in bo se s tem ustrezno naznanjen javnosti.

Poslanska skupina Stranke modernega centra
sprejet
10 junij 2015

Vsebina

3. člen se spremeni tako, da se glasi: »Za odvzem ali omejitev lastninske pravice na nepremičninah, po katerih ob uveljavitvi tega zakona poteka skupna javna cesta, vendar te nepremičnine še niso v lasti Republike Slovenije ali občine, se smiselno uporablja 19. člen Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o javnih cestah (Uradni list RS, št. 92/05), pri čemer se šteje, da je javna korist za razlastitev nepremičnin ugotovljena, če so izpolnjeni pogoji iz novega drugega stavka 24. točke prvega odstavka 2. člena zakona, sestavina zahteve za razlastitev pa je tudi listina iz četrtega odstavka novega 3.a člena zakona. Sklep iz drugega odstavka novega 3.a člena zakona se za cesto iz prejšnjega stavka sprejme v roku 30 dni po vpisu lastninske pravice Republike Slovenije ali občine v zemljiško knjigo.«.

Razlaga

Gre za nomotehnično uskladitev besedila z ZPS. Hkrati se ureja javni interes za razlastitev na način, da se ugotavlja samo izpolnjevanje pogojev, določenih za skupno javno cesto. Določeno je tudi, kdaj se sprejeme sklep o določitvi skupne javne ceste, ki že obstaja ob uveljavitvi zakona.

ANALIZA IZJAV O AKTU

Število izjav po strankah

Pripadniki katerih strank so se v postopku sprejemanja tega akta največkrat oglasili? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.

Število izjav po spolu

Kolikokrat so se v postopku sprejemanja tega akta oglasili moški, in kolikokrat ženske? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.

Teme razprave

O katerih temah so največkrat govorili pripadniki posameznih strank? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.

Število izjav po poslancih

Seznam poslancev, urejen po številu izjav, ki so jih prispevali k razpravi v okviru sprejemanja akta. Največje število izjav navadno prispevajo predsednik in podpredsednika državnega zbora.

Povezava "Tematska analiza" prikaže relativen delež tem, ki jih je poslanec obravnaval v razpravi, s povezavo "Prikaz izjav" pa lahko prikažete vse izjave, ki jih je poslanec izrekel med razpravo.

Izjave se nanašajo na vse akte, ki so jih poslanci obravnavali v tekoči seji, zato ni nujno, da se nanašajo točno na ta akt.

ŠKOBERNE JAN
12
JULIJANA BIZJAK MLAKAR
8
KARL VIKTOR ERJAVEC
6
ŠIRCELJ ANDREJ
4
VERBIČ DUŠAN
4
MARGARETA GUČEK ZAKOŠEK
4
BAČIČ MARIJA
3
KOVAČIČ MARIJA ANTONIJA
1