Spodaj je prikazana časovnica dogodkov glede na obravnavani akt (predpis, zakon, odločitev) Državnega zbora. V časovnici so prikazani vloženi amandmaji in glasovanja o posameznih amandmajih in predlaganem aktu. S klikom na dogodek znotraj časovnice se nad njo prikaže vsebina posameznega amandmaja/ glasovanje poslancev Državnega zbora o amandmajih in predlaganemu aktu.
Spodaj so navedene posamezne obravnave akta. Razvrščene so glede na zaporedno številko obravnave in datum, na desni strani pa so navedeni podatki o glasovanjih ZA posamezni akt in glasovanjih PROTI posameznemu aktu. S klikom na posamezno obravnavo akta v Državnem zboru se vam prikaže razdelitev glasovanj poslancev po volilnih enotah in poslanskih skupinah.
tretja obravnava
sprejet
Spodaj so prikazani predlagani amandmaji, ki so bili vloženi v obravnavani akt/ predpis. Razvidna je tudi vsebina predlaganega amandmaja ter obrazložitev predlagalca, zakaj je amandma vložil. Razvidno je tudi ali je bil amandma sprejet ali ne.
Vsebina
V 8. členu se besedilo »jo pošlje Evropski komisiji« nadomesti z besedilom »o tem obvesti Evropsko komisijo«.
Razlaga
Amandma je v skladu s pripombo ZPS. Predlagano novo besedilo je sedaj skladno z določbo prvega odstavka 26.b člena Direktive 2001/18/ES.
Vsebina
V 7. točki 3. člena se besedilo »izključi iz dovoljenja« nadomesti z besedilom »izključi iz dovoljenja za dajanje GSO na trg EU z namenom pridelave GS-rastlin«.
Razlaga
Amandma smiselno upošteva pripombo ZPS. Novo besedilo 7. točke 3. člena je usklajeno z novim besedilom napovednega stavka 2. točke 2. člena. Iz novega besedila 7. točke 3. člena sedaj jasno izhaja, da so pod »dovoljenje« mišljene vse tri oblike aktov, ki se izdajajo v postopkih v zvezi z dovolitvijo dajanja GSO na trg EU in so našteti v prvi do tretji alineji 2. točke 2. člena predloga zakona.
Vsebina
Peti odstavek 9. člena se spremeni tako, da se glasi: »(5) Vlada sprejme predpis, s katerim prepove pridelavo določene GS-rastline ali skupine GS-rastlin.«.
Razlaga
Amandma je v skladu s pripombo ZPS. Iz novega besedila sedaj jasno izhaja, da bo Vlada Republike Slovenije sprejela za posamezno GS-rastlino ali za določeno skupino GS-rastlin poseben predpis o prepovedi pridelave, ki ne bo zahteval drugih, bolj konkretnih aktov Vlade.
Vsebina
V 2. členu se napovedni stavek 1. točke spremeni tako, da se glasi: »vložena vloga za izdajo dovoljenja za dajanje gensko spremenjenih organizmov (v nadaljnjem besedilu: GSO) na trg Evropske unije (v nadaljnjem besedilu: EU ) z namenom pridelave GS-rastlin ali za obnovitev dovoljenja za dajanje GSO na trg EU z namenom pridelave GS-rastlin pri:«. V prvi alineji se besedilo »gensko spremenjenimi organizmi (v nadaljnjem besedilu: GSO)« nadomesti z besedo »GSO«. Napovedni stavek 2. točke se spremeni tako, da se glasi: »izdano dovoljenje za dajanje GSO na trg EU z namenom pridelave GS-rastlin kot:«.
Razlaga
Amandma smiselno upošteva pripombo ZPS. Ob tem je treba poudariti, da se vloge in dovoljenja iz 1. in 2. točke 2. člena vlagajo in izdajajo za vse gensko spremenjene organizme (v nadaljnjem besedilu: GSO), tako za rastline kot za živali ali mikroorganizme, pa tudi za izdelke, ki vsebujejo GSO, na primer za gensko spremenjeno hrano ali krmo. Dovoljenja za dajanje na trg se posledično izdajajo za različne namene rabe teh GSO. Ukrepe za omejevanje ali prepoved GSO pa se lahko sprejme le za GSO, ki so namenjeni za pridelavo rastlin (to je za gensko spremenjene rastline; v nadaljnjem besedilu: GS-rastline). S predlaganim amandmajem je bolj jasno in natančno določeno, na katere vloge in dovoljenja se določba 2. člena nanaša.
Vsebina
Prvi odstavek 5. člena se spremeni tako, da se glasi: »(1) Ministrstvo spremlja postopke v zvezi z izdajo dovoljenj za dajanje GSO na trg EU z namenom pridelave GS-rastlin in lahko pridobi podatke o vlogah iz prve in druge alineje 1. točke 2. člena tega zakona in o izdanih dovoljenjih iz druge in tretje alineje 2. točke 2. člena tega zakona od pristojnih organov za sprejem vlog ali od Evropske komisije.«. Četrti odstavek se spremeni tako, da se glasi:
Razlaga
Amandma, ki se nanaša na prvi odstavek 5. člena predloga zakona, je v skladu s pripombo ZPS. V besedilu tega odstavka je po novem izključen tisti del 2. člena predloga zakona, ki se nanaša na vloge in dovoljenja, za katere je pristojno ministrstvo, pristojno za kmetijstvo. Druga sprememba besedila tega odstavka je redakcijske narave; sprememba je bila potrebna zaradi uskladitve z novim besedilom napovednega stavka 2. točke 2. člena predloga zakona. Amandma, ki se nanaša na četrti odstavek 5. člena predloga zakona, je v skladu s pripombo ZPS k 7. členu in pomeni uskladitev besedila s 7. členom predloga zakona.
Vsebina
V napovednem stavku 10. člena se besedilo »iz drugega odstavka« nadomesti z besedilom »iz tretjega odstavka«. V prvi alineji se besedilo »v dovoljenje za dajanje GS-rastlin na trg EU z namenom pridelave« nadomesti z besedilom »v dovoljenje za dajanje GSO na trg EU z namenom pridelave GS-rastlin«.
Razlaga
Amandma, ki se nanaša na napovedni stavek 10. člena predloga zakona, je potreben zaradi pravilnega sklica na ustrezni odstavek 4. člena predloga zakona, v katerem so navedeni ukrepi, ki se lahko sprejmejo za omejitev ali prepoved pridelave GS-rastlin. Amandma, ki se nanaša na prvo alinejo 10. člena, je redakcijske narave in je posledica uskladitve z novim besedilom napovednega stavka 2. točke 2. člena predloga zakona.
Vsebina
V prvem odstavku 4. člena se v 4. točki besedilo »s zagotavljanjem« nadomesti z besedilom »z zagotavljanjem« in beseda »zlasti« črta.
Razlaga
Amandma je potreben, ker je beseda »zlasti« nepotrebna, saj je definicija javnega reda in miru povzeta iz Zakona o varstvu javnega reda in miru. Druga sprememba je redakcijske narave.
Pripadniki katerih strank so se v postopku sprejemanja tega akta največkrat oglasili? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.
Kolikokrat so se v postopku sprejemanja tega akta oglasili moški, in kolikokrat ženske? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.
O katerih temah so največkrat govorili pripadniki posameznih strank? Predsednik in podpredsednik DZ sta izvzeta.
Seznam poslancev, urejen po številu izjav, ki so jih prispevali k razpravi v okviru sprejemanja akta. Največje število izjav navadno prispevajo predsednik in podpredsednika državnega zbora.
Povezava "Tematska analiza" prikaže relativen delež tem, ki jih je poslanec obravnaval v razpravi, s povezavo "Prikaz izjav" pa lahko prikažete vse izjave, ki jih je poslanec izrekel med razpravo.
Izjave se nanašajo na vse akte, ki so jih poslanci obravnavali v tekoči seji, zato ni nujno, da se nanašajo točno na ta akt.